Hvordan ripper I DVD'er til DivX/XViD?

  • Hejsa.


    Jeg har hele aftenen prøvet at få rippet en DVD til DivX eller XViD, og har fulgt en del guider, men gang på gang er jeg stødt på problemet. I den ene var den convert funktion fra wav -> mp3 ikke i CDEx, som guiden mente, og den anden gang kom FlaskMPEG med en FileOpenError ting da den skulle konvertere. Nu er jeg i gang med en dansk guide, og den virker muligvis, men orker ikke mere nu. Må blive i morgen. Hvilken kan I anbefale?

  • Hm. Ripper ikke DVD´ere til DivX mere fordi jeg syntes det var nemmere og bedre at bare smide dem ned på en DVD med DVDshink.


    Men sidst da jeg rippede DVD-film til DivX med AC3-lyd brugte jeg EasyDivX.

  • Hvis du alligevel sidder og overvejer at bruge EasyDivx så synes jeg du skulle prøve Autogk.


    http://www.autogk.net/


    Det er klart bedre end easydivx. Det er mere"up to date", dvs. understøtter de nyeste codecs osv. Jeg har i hvert fald kun haft gode oplevelser med det program, og det laver nogle pæne rips.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yo_hannes
    Hvis du alligevel sidder og overvejer at bruge EasyDivx så synes jeg du skulle prøve Autogk.


    http://www.autogk.net/


    Det er klart bedre end easydivx. Det er mere"up to date", dvs. understøtter de nyeste codecs osv. Jeg har i hvert fald kun haft gode oplevelser med det program, og det laver nogle pæne rips.


    *host* Bullshit *host ... :))


    EasyDivX understøtter de codecs du smider ind ... Så hvis du holder din DivX-codec up-to-date som man jo så gør, så er det logisk nok det nyeste codec man bruger ... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hvor lang tid tager det ca. at encode en enkelt DVD med det program?


    Kommer jo an på computeren ... Har ingen anelse om hvordan din klarer sig til sådan en opgave. :))


    Der kan være STOR positiv forskel om man bruger den nyeste DivX-codec eller det næstenyeste. Især i forhold til den tid man bruger til at encode.


  • Bullshit siger du. Det må du jo selv om. Jeg har aldrig fået det skidt til at virke ordenligt.
    Jeg vil alligevel påstå at autogk er bedre og hurtigere end easydivx. Men så igen jeg bruger heller ikke autogk ret meget. jeg sværger til Gordianknot. Det er så også den samme person der har lavet begge programmer.


    Jeg bruger som regel mellem 2-3 timer på et rip. Det er med min barton 2800+ og XivD 1.01 codec. Med en p4 skulle det gerne gå lidt hurtigere, men det kommer meget an på vilke codec indstillinger man bruger osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yo_hannes
    Bullshit siger du. Det må du jo selv om. Jeg har aldrig fået det skidt til at virke ordenligt.
    Jeg vil alligevel påstå at autogk er bedre og hurtigere end easydivx. Men så igen jeg bruger heller ikke autogk ret meget. jeg sværger til Gordianknot. Det er så også den samme person der har lavet begge programmer.


    Jeg bruger som regel mellem 2-3 timer på et rip. Det er med min barton 2800+ og XivD 1.01 codec. Med en p4 skulle det gerne gå lidt hurtigere, men det kommer meget an på vilke codec indstillinger man bruger osv.


    Ja, siger BULLSHIT til din påstand om "up-to-date" for det er et spørgsmål om CODECS som jeg skrev ... :]


    Men du kan da påstå det du vil. At det så ikke er rigtigt, er jo så noget helt andet ... ;) *G* :))


    Min gamle AMD´er var også et par timer om at rippe en DVD, men det er jo også lang tid siden. Nu om dage går det LANGT hurtigere. Især pga. forbedringerne i DivX-codec´et, men også fordi jeg bruge en P4 nu.