DVD-rip Hvilket program?

  • Davs..


    Har hørt en masse om f.eks. DVDShrink, men så læste jeg denne artikel software til ripning Nu ved jeg ikke retty. DVDShrink får jo ikke ligefrem gode ord med på vejen. Men deres vinder får til gengæld også nogle ord med på vejen i denne tråd Intervideo dvdcopy Så jeg er en smule forvirret. Men hvad bruger i? Hvorfor? Har i prøvet andet? Ja hvilket progam mener i man skal bruge til backup?


    En sidste ting.. AC3 5.1 vs. DTS. Er det værd, at gemme DTS udgaven?

    MSI K8N Diamond - Venice 3000+@3900+ -
    Asus 6600GT - 1GB G-skill PC4400Mhz -
    320GB Seagate Barracuda 7200.7

    Rettet en gang, sidst af rexuz ().

  • jeg bruger anydvd til at fjerne kopibeskyttelse med og clonedvd til kopiering det funger fint her.


    ang. dts den gemmer jeg aldrig

    [size=11]Board : FIC 865pe Max
    Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
    Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
    Grafik : Point of view G4 ti4200
    Skærm : Aoc

  • Anydvd og clonedvd kan jeg godt stå indefor.


    Jeg synes dts fylder for meget i forhold til AC3. Det er der bare ikke plads til på de rips jeg laver. Så synes jeg det er bedre med lidt mindre komprimeret billede.

  • Bruger selv DVDShrink og smider resultatet ned på en DVD... Virker helt fint og giver et godt resultat. At ham gutten der har lavet den test ikke kan få programmet til det, er jo så bare ærgeligt for ham... :))

  • Jeg bruger AnyDVD og DVD Decrypter til at rippe filmen til harddisken. Derefter bruger jeg enten DVD2One eller CloneDVD2 til at komprimere filmen med. Virker ganske godt og kører uden problemer. Har endnu ikke haft en eneste fejlbrænding med CloneDVD2.