Hvilke indstillinger i ydeevne for PC'en ?

  • Vil lige høre om der er nogle eksperter, der ved hvilke indstillinger - der er de bedste i disse 3 forskellige kategorier ? (se billede)
    Processorplanlægning - Systemcache - Virtuel hukommelse.

  • Efter hvad jeg har hørt, skal punkt 1 og 2 stå som de gør, hvis du har en almindelig workstation eller spillemaskine. Har man en server, skulle det være bedst at have dem stående på henholdsvis "baggrundstjenester" og "systemcache".


    Hvad page-filen angår, har jeg altid min stående på 1024-2048MB på mit sekundære drev. Altså, det drev som XP ikke er installeret på.


    Kan ikke lige umiddelbart linke til det, men mener at have læst det på http://www.tweakxp.com

  • Er det overhovet nødvendigt at pille ved de instillinger? Jeg skulle mene at de to første står som de skal og den virtuelle hukommelse indstiller sig automatisk efter hvormeget fysik hukommelse man har i maskinen

  • Well... Swap-filen ville jeg sgu sætte til en FAST passende størelse og så køre en god gang defrag bagefter. Så vil swap-filen være sikret mod at blive fragget rundt på harddisken efterfølgende. Det vil give det bedste resultat. Der er dog INGEN grund til at gøre swapfilen større end man bruger for så bruger man bare mere af den "hurtige" del af harddisken til swap-filen end det er nødvendigt.


    ... og lade være med at fjerne/deaktivere swap-filen. ;) ....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Well... Swap-filen ville jeg sgu sætte til en FAST passende størelse og så køre en god gang defrag bagefter. Så vil swap-filen være sikret mod at blive fragget rundt på harddisken efterfølgende. Det vil give det bedste resultat. Der er dog INGEN grund til at gøre swapfilen større end man bruger for så bruger man bare mere af den "hurtige" del af harddisken til swap-filen end det er nødvendigt.


    ... og lade være med at fjerne/deaktivere swap-filen. ;) ....


    Er lidt i tvivl :rolleyes: Efter en nyinstallering, har XP sat swapfilen til dette (se billede) - Det er ikke en FAST vel ? Ville det være bedre, at sætte den fast til 1534 mb ?
    Har læst flere om det på forsk. "ekspert"-sider. - og der der næsten lige så mange forsk. forslag :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Er lidt i tvivl :rolleyes: Efter en nyinstallering, har XP sat swapfilen til dette (se billede) - Det er ikke en FAST vel ? Ville det være bedre, at sætte den fast til 1534 mb ?
    Har læst flere om det på forsk. "ekspert"-sider. - og der der næsten lige så mange forsk. forslag :rolleyes:

    ~


    Nej for at swapfilen skal være en fast størelse, så skal begge tal være det samme.


    For at finde ud af hvor meget swap-mem du har brug for, så sæt den til en fast "stor" størelse og så se hvad du max kommer op på. Så kan du justere lidt ned derefter.


    Bruger fx. selv ~250-270 på windows, browser osv .... det vil sige det mest grundlæggende. Browseren alene bruge ~60. Hvis jeg åbner Photoshop, så ryger der lige ~500 der.


    Min swap-fil er selv sat til en fast størelse ... 1500.


  • Ikk for noget grill, men hvordan fanden har du fået det der "look" til winxp?? Det ser da lidt nice ud der :)
    Har hørt det kræver en lille smulle af ens computer, så det er ikk godt til ultra tweaking og så'n, men det må du vel vide?


  • hmm..hva sætter du så "max" på?


    min står på 768 vil det kunne mærkes hvis jeg sætter den op?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN


    hmm..hva sætter du så "max" på?


    min står på 768 vil det kunne mærkes hvis jeg sætter den op?


    Hvis jeg ikke helt har misforstået det - og det kan jo ske ;o) - så skal man køre med samme størrelse på start og max. Jeg kører nu med 1534 x 2 =1½ X faktisk ram-størrelse. Køre fint her hos mig. Har dog kun lige testet det lidt i SisoftSandra,. Der så det pænt ud min opsætning lå i alle test over P4 2.4 og 2.8 sammenligningerne (nogenlunde samme opsætninger) Det er vel okay !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Hvis jeg ikke helt har misforstået det - og det kan jo ske ;o) - så skal man køre med samme størrelse på start og max. Jeg kører nu med 1534 x 2 =1½ X faktisk ram-størrelse. Køre fint her hos mig. Har dog kun lige testet det lidt i SisoftSandra,. Der så det pænt ud min opsætning lå i alle test over P4 2.4 og 2.8 sammenligningerne (nogenlunde samme opsætninger) Det er vel okay !


    oki ;) ja det må man vel sige er helt ok ;)

  • Som grill siger er det klart bedst at have to éns tal for størrelsen af swap filen.


    Det gør (som grillrotten også siger) at den ikke bliver fragmenteret.


    Min står på 2 x 1500 og det er mere end rigeligt til det jeg bruger min pc til.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr