Music Videos...

  • Da jeg er en STOOOOR fan af Westlife ville jeg høre om der er et sted hvor man GRATIS kan hente deres Musik video'er?


    Ja jeg ved det godt... Westlife er et bøsseband(siger mange) men jeg syns sq de synger godt... så det er iorden at drille ;) jeg er sq vant til det efterhånden hehe... Når man som dreng på snart 16 går rundt og hører westlife så er der sq mange der syns det er lidt "LOL" eller svagt eller Lign.

  • Nu er Westlife ikke lige just min kop te, men jeg synes da det er helt fair at du hører det du kan lide..
    Musik er personligt og kommer da ingen andre ved.
    Mht DL af deres videoer så tror jeg det kommer til at knibe.. Det er på samme måde med deres musik.. Er ikke noget de vil ud med uden at se nogle penge for det..
    Du kan være heldig at der er een der har lavet en Westlife fan side eller sådan noget hvor det måske er muligt.. Går ud fra at du har søgt efter det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Mener faktisk også at musikvideoer er lovlige at kopiere, dele og downloade osv... :)


    Fed7haS


    de er sådan set lovlige at have.
    MEN du må ikke dele dem i P2P programmer pga det så går ind under digital kopiering.
    De går også ind under digital kopierings reglen, hvis du henter en må du kun have den liggende i 24 timer lovligt. Dette er mest pga de bruger digitale lydkilder/video til dem og derfor er de beskyttet af loven.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    de er sådan set lovlige at have.
    MEN du må ikke dele dem i P2P programmer pga det så går ind under digital kopiering.
    De går også ind under digital kopierings reglen, hvis du henter en må du kun have den liggende i 24 timer lovligt. Dette er mest pga de bruger digitale lydkilder/video til dem og derfor er de beskyttet af loven.


    Ahh det var sq god viden det der ;) Det viste jeg hvertfald ikke...
    Mht. til at høre West-life.. Tjah, folk skal jo have lov til at høre det de kan li' ;)


    Edit: BTW Aerial hvis du læser det her. Tror du så ikke at det her skal skrives ind i den sticky du har lavet omkring kopiering af cd'er og alt det der ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Ahh det var sq god viden det der ;) Det viste jeg hvertfald ikke...
    Mht. til at høre West-life.. Tjah, folk skal jo have lov til at høre det de kan li' ;)


    Edit: BTW Aerial hvis du læser det her. Tror du så ikke at det her skal skrives ind i den sticky du har lavet omkring kopiering af cd'er og alt det der ? :)


    hehe det er jo det - kender en del til den regel pga jeg måske har haft noget med det at gøre for et stykke tid siden :roller:

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Hehe :)
    Sorry for OT: Men hvem er hende baben der du har som avatar ? 8)


    hehe det er min dame ;)



    ej just kidding - hvis du ikke kender hende burde du skamme dig hehe


    Prøv at søge efter Jenna Jameson på google og du finder vist ret hurtigt ud af hvem hun er :T

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Hehe you wish it were :))
    Hm ja jeg burde sku skamme mig. Hm kunne godtnok ikke se at det var hende! :ban:


    Edit: Det må absolut være fordi hun ikke ligefrem har lavet så forfærdelig mange billeder med tøj på :T Eller noget..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Hehe you wish it were :))
    Hm ja jeg burde sku skamme mig. Hm kunne godtnok ikke se at det var hende! :ban:


    Edit: Det må absolut være fordi hun ikke ligefrem har lavet så forfærdelig mange billeder med tøj på :T Eller noget..


    hehe måtte jo finde et sobert billeder her til jo ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Mener faktisk også at musikvideoer er lovlige at kopiere, dele og downloade osv... :)


    Fed7haS


    Nej det er de bestemt ikke, de er beskyttet på linie med alle andre værker.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    de er sådan set lovlige at have.
    MEN du må ikke dele dem i P2P programmer pga det så går ind under digital kopiering.
    De går også ind under digital kopierings reglen, hvis du henter en må du kun have den liggende i 24 timer lovligt. Dette er mest pga de bruger digitale lydkilder/video til dem og derfor er de beskyttet af loven.


    Man må hente en musikvideo hvis bandet selv har stillet den til rådighed.
    Dette kunne eksempelvis være på deres hjemmeside.


    Der er IKKE noget der hedder digitalkopieringsreglen.
    Det med de 24 timer har dem der laver siderne fundet på, netop for at fremstå mere legale.
    Om du så har filen liggende i to sekunder er det stadig ikke tilladt.


    Og som svar på et oprindelige spørgsmål.
    Videoerne kan sikkert købes på DVD, det vil nok være det nemmeste.


    Søg evt. på Westlife her:
    http://www.dvdoo.com/
    Jeg fik selv 6 hits med den søgning.


  • den skulle måske være formuleret på en anden måde, men folk forstod den. Kan sætte det helt i det tekniske, men ikke nogen grund til det.
    De 24 timer brugs til samplling og er sådan set "lovlige" men ja i helt retslig anlæg er det ulovligt. Den regel stammer fra USA men om den er blevet lavet om kan jeg ikke sige. Den er måske røget sig en tur under DCMA.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    den skulle måske være formuleret på en anden måde, men folk forstod den. Kan sætte det helt i det tekniske, men ikke nogen grund til det.
    De 24 timer brugs til samplling og er sådan set "lovlige" men ja i helt retslig anlæg er det ulovligt. Den regel stammer fra USA men om den er blevet lavet om kan jeg ikke sige. Den er måske røget sig en tur under DCMA.


    Beklager men den med de 24 timer har aldrig eksisteret.
    Men du er da velkommen til at grave et link op hvis du kan?
    Og nej det er ikke fordi jeg er nogen 100% engel selv, men det er altid godt at få tingene på det rene.
    Håber du kan forstå. ;)

  • Jeg undre mig over at mange i denne tråd mener at MusikVideoer er ulovlige at Downloade og dele.... Jeg har en foratning og er Fritaget for Coda afgift på mit TV i shoppen da det står på MTV... jeg har (ifølge Codas regler) lov til at optage et Bånd/CD/DVD med Musik Videoer og spille det for mine kunder uden at skulde betale afgift...


    Derimod spillede jeg en CD med kun musik for mine kunder skulde jeg betale Coda Afgift...


    Og de fleste musik videoer bliver jo også lagt ud til fri download af kunstnerne selv...


    Fed7haS


  • Måske er der en særaftale med koda?
    For iflg. dette burde der skulle betales afgift.
    http://www.koda.dk/usr/koda/ko…f/sider/kunde_butik_butik
    Der står både musik og video?
    Men måske er det fordi der betales for at hente mtv signalet ned?
    Her i byen kører langt de fleste butikker med tv også på mtv.


    Når det så er sagt, er der stor forskel på det du beskriver og så det at downloade og dele musikvideoer online.


    Ja det er korrekt at mange musikvideoer bliver frigivet af kunstneren, og dem må man godt hente.
    Det er dog ikke sikkert at de bagefter må deles videre.
    Det kommer an på de betingelser den er gjort tilgængelig under.