Netværksproblem. Adgang nægtet

  • Hmmm... går ud fra at det er et softwareproblem.


    Min bror og junior sidder 25 km her fra og vil game lidt, men af en eller anden grund kan de ikke få det til at virke.


    1 stk router med switch og 1 stk computer med onboard lan og så den anden med netværkskort.


    Begge med XP pro dk.
    De kan begge se hinanden på netværket, men junior kan ikke komme ind i shared documents på min brors computer, men han kan godt komme ind i juniors. Der nægtes adgang på hans computer. Er der en der ved hvorfor ?
    IPX protokollen, fil og printerdeling osv. er installeret.
    Det kan ikke lade sig gøre at game mod hinanden, da de ikke kan finde hinanden der.
    Jeg har haft samme problem her før, men jeg kan ikke huske hvad løsningen var.


    Er der en der kan ? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnni
    er de logget på som administrator eller i det mindste har fuld adgang til computeren


    Ja. ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af mr_AcId_BuRN
    fortæl lige alle de protokoller der er installeret


    De har nøjagtigt de samme protokoller og indstillinger som jeg har her på mine computere og her virker det. Underligt fænomen.
    Man kan hurtigt komme til at stå med håret i postkassen, når man vil game lidt lan. :rolleyes:

  • Jeg har to forslag til, hvad det kan være ...


    Er gæstekontoen slået til ?( (den skal være slået til medmindre de har oprettet et specifikt hjemmenærk i Windows). Prøv at aktivere gæstekotoen.


    Er Windows egen firewall slet til ?(slå den fra. Den giver mange problemer - også ved LAN gaming).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Jeg har to forslag til, hvad det kan være ...


    Er gæstekontoen slået til ?( (den skal være slået til medmindre de har oprettet et specifikt hjemmenærk i Windows). Prøv at aktivere gæstekotoen.


    Er Windows egen firewall slet til ?(slå den fra. Den giver mange problemer - også ved LAN gaming).


    Tak for forslagene. :D


    Dem sender jeg lige videre.
    Jeg mener ikke at gæstekontoen er slået til. Det er den heller ikke her,
    men vi prøver da lige at sætte den til.
    Firewall er slået fra. ;)

  • Quote

    Tak for forslagene. :D


    Dem sender jeg lige videre.
    Jeg mener ikke at gæstekontoen er slået til. Det er den heller ikke her,
    men vi prøver da lige at sætte den til.
    Firewall er slået fra. ;)



    Jeg mener XP er noget rigtigt crap at lave den slags på - har da hørt om en del der ikke kan få det til at virke - Men de kan jo være PC-mongoler.


    Det eneste jeg kan komme på - som ikke er nævnt - Det er at de jo skal være i samme arbejdsgruppe - men det har du vel luret - når de kan se noget af det. Har de fuld adgang til alle de mapper de skal bruge.. 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Jeg mener XP er noget rigtigt crap at lave den slags på - har da hørt om en del der ikke kan få det til at virke - Men de kan jo være PC-mongoler.


    Det eneste jeg kan komme på - som ikke er nævnt - Det er at de jo skal være i samme arbejdsgruppe - men det har du vel luret - når de kan se noget af det. Har de fuld adgang til alle de mapper de skal bruge.. 8)


    Junior plejer ellers at være hård til at få lan til at virke, men denne gang driller det åbenbart temmelig meget.
    De prøver nu med en switch i stedet for en router, så er der i hvert fald ikke noget med indstillinger af den, der kan påvirke noget.
    Yep, det er samme workgroup de bruger. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BLiX


    Skal den ikke være slået til? :rolleyes:


    Det er åbenbart ikke strengt nødvendigt.
    Den er ikke slået til på nogen af maskinerne her og de kan alle komme i shared docs mappen på de andre maskiner. Lan gaming er der heller ikke problemer med her.