Bedste Antivirus?

  • Eftersom mit Avast antivirus ikke længere virker har jeg besluttet mig for at investere i et ordenligt et.


    Kan huske jeg en gang så en test en herinde havde linket til, hvor de testede en masse AV programmer og satte dem op mod hinanden. Nogen der kan huske hvor det var? :)

  • Jeg har Norton Internet Security (2004 DK) og det har holdt mig "skadesfri" i en hel del år. 8) Det er en samlet pakke med AV, FW, Antispam, Privacy control.
    Jeg gav 399 kr. hos ComputerCity i febr. i år og så kan jeg forny den efter et år, til mindre beløb end ved at købe ny. (Koster nu 599 kr. i Computercity)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Hvad er problemet med Avast?


    Det vil ikke starte op sammen med windows.. Heller ikke efter reinstall eller noget som helst. Når jeg starter det op manuelt finder det en virus i min memory og beder mig om at genstarte så den kan scanne min puter inden den når ind i win.


    Fint nok, den finder de vira der er og jeg beder den om at slette den, men virussen kommer igen næste gang jeg starter programmet op manuelt :/


    Generelt har jeg oplevet nogen mindre gode ting med programmet, hvor det ikke har været i stand til at slette filer og så videre. Desuden har jeg også fundet vira på min computer som programmet ikke har fundet, men som jeg fandt via online scan :(


    Men jeg kan godt se at når det er et gratis prog. så kan det ikke være perfekt, derfor jeg hellere vil investere i noget ordenligt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Jeg har Norton Internet Security (2004 DK) og det har holdt mig "skadesfri" i en hel del år. 8) Det er en samlet pakke med AV, FW, Antispam, Privacy control.
    Jeg gav 399 kr. hos ComputerCity i febr. i år og så kan jeg forny den efter et år, til mindre beløb end ved at købe ny. (Koster nu 599 kr. i Computercity)


    Har jeg også! ;)


    Har ikke haft skyggen af virus, trojanere eller noget i den retning!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det lyder jo godt det med Norton IS, men synes ikke det lyder betryggende at den ikke har fundet noget som helst hos dig Astrocity. Tager jeg egentlig som et dårligt tegn.


    Har fået anbefalet F-Secure af en ven, nogen som kender noget til dette? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Det lyder jo godt det med Norton IS, men synes ikke det lyder betryggende at den ikke har fundet noget som helst hos dig Astrocity. Tager jeg egentlig som et dårligt tegn.


    Har fået anbefalet F-Secure af en ven, nogen som kender noget til dette? :)


    Nu er det faktisk ikke min comp. det går ud over når jeg er på nettet.. Det er mine forældres!


    Men syns det kører fint! Har prøvet en del online-scannere, firewall-tests osv. og det ser altid rigtig godt ud!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Nu er det faktisk ikke min comp. det går ud over når jeg er på nettet.. Det er mine forældres!


    Men syns det kører fint! Har prøvet en del online-scannere, firewall-tests osv. og det ser altid rigtig godt ud!


    Ahh ok, det lyder godt :) Er firewallen nogen kram? For ellers kan jeg vel ligeså godt nøjes med Norton Anti-Virus? Eller hvad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Spørg Rotte han bruger det vist


    Jepper. Gør jeg... Sjovt du kan huske det... :))


    Efter min erfaring så slår F-SECURE 5.52, som jeg bruger der indeholder Firewall & Antivirus, klart "Norton Internet Security".


    Grunden til jeg hoppede over for at prøve F-Secure var bl.a. denne test jeg læste på det tidspunkt.


    http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=62&mnu=62


    Da jeg så fandt ud af at F-Secure somregl er RIGTIG hurtige med deres opdateringer og ikke kun opdatere end gang om ugen som nogle gør, men gør det op til ca. hver 4. time hvis det skulle være nødvendigt hvis jeg ikke husker helt galt, så hoppede jeg gladeligt over for at prøve det.


    Fortrækker også F-Secure frem for "Panda Platinum 7" som ellers også er en god pakke efter min mening.


    Både F-Secure og Panda Titanium er rigtig nemme at komme i gang med og eller finde ud af uden at det skal gå ud over ens muligheder for at skræddersy det til ens behov.


    NIS er heller ikke så gal at gå i gang med, men syntes jeg brugte for meget tid på at indstille den i forhold til hvordan man ellers kunne have bygget det op. Selvom jeg dog syntes det kan være meget underholdende at pille ved sådan noget hvis det kræves for at være optimalt. Det sluger også for meget system i forhold til hvad jeg ellers bryder mig om. Der er jo ingen grund til at bruge fx. 30-40 MB RAM på noget der ellers kan klares med 10-15 og man vil jo gerne kunne bruge sit system uden gene selvom man lige scanner for virus.... Ellers er det bare mig ... :))


    Skulle jeg en dag ud og prøve noget nyt som jo sker hist og her, så skulle det nok være Kaspersky , BullGuard eller F-Prot. Har ikke prøvet nogle af de nye versioner af dem.


    Når det kommer til de gratis-muligheder som findes på firewall & antivirus-området, så må jeg nok indrømme at jeg fortrækker ét program der klarer det hele nu når det findes i en købe-udgave og jo ellers er bedre end de gratis-programmer man ellers kan finde. Men det er jo så bare mig. Nogle gange får man jo hvad man betaler for mere eller mindre ... Så kan man sige hvad man vil ...


    Min antivirus er lige blevet opdateret for cirka en halv time siden ser jeg lige da jeg ville smide et screenshot. Det er jo fint nok...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Det lyder jo godt det med Norton IS, men synes ikke det lyder betryggende at den ikke har fundet noget som helst hos dig Astrocity. Tager jeg egentlig som et dårligt tegn.


    Har fået anbefalet F-Secure af en ven, nogen som kender noget til dette? :)


    Nu tror jeg faktisk at Astrocity mener at han ikke er blevet inficeret. Min Norton har stoppet alle de forsøg på indtrængning, der har været fra alle dele af verden og lige så med det skidt, der kommer med email en gang i mellem 8)
    Man skal lige huske at F-Secure på et tidspunkt sendte en masse smittede email ud til en hel del a deres kunder 8o Det er ikke særligt betryggende for et sikkerhedsfirma IMO. Tror ikke dette villle ske for Norton eller en af de andre store firmaer i denne kategori.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Jepper. Gør jeg... Sjovt du kan huske det... :))


    Nemt at svare på


    jeg kan huske ting som ikke er så vigtige nogle fuldstændige ondsvage ting


    F.eks


    vores gamle 12 cifret bruger nr. til ISDN


    fødselsdatoer på et par kamerater jeg gik i skole med for 7 år siden


    ting som jeg overhovedet ikke har brug for


    men min families fødselsdatoer kniber det med det samme med deres telefon nr


    kan heller ikke huske de vigtige ting jeg skal :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Man skal lige huske at F-Secure på et tidspunkt sendte en masse smittede email ud til en hel del a deres kunder 8o Det er ikke særligt betryggende for et sikkerhedsfirma IMO. Tror ikke dette villle ske for Norton eller en af de andre store firmaer i denne kategori.


    Jeps ... Det er dog ikke så slemt som det lyder da deres AV fandt og slettede den vira omgående .... og ja, det er også sket noget ligende for bl.a. Norton, Panda engang ...


    Den eneste jeg kender som umiddelbart er gået forbi det meste dårlig PR er McAfee, men den egner sig kun til firmaer eller folk der har behov for god og nem server-admin da de har været gode til det i mange år. Som privat-bruger findes der bedre løsninger IMO.


  • lol, så har vi det vist nogenlunde på samme måde. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Har lige flottet mig og investeret i Mcafee Internet Security Suite 6.0 - Den er fandeme lækker - og en vigtig del af den er SpamKiller - Fra at modtage 30-40 lorte mails om dagen - er jeg nede på 3-4 stk. Dem som alligevel slipper igennem - dem smider jeg bare manuelt "i skammekrogen" - og så kommer der ikke mere fra den kant. Der ryger en gang imellem en i "blocked" - som jeg gerne ville have - Den smider jeg så bare selv ind under friends - så kommer den ubesværet igennem næste gang.


    To andre vigtige dele er jo Firewall og VirusScan - og de virker som en drøm... :))


    Eneste problem jeg har er at "Privacy Service" delen ikke rigtig kan køre sammen med Win XP - De arbejder dog på en løsning. Privacy service - gør bla. at jeg kan bestemme hvornår datteren må være på nettet - hvor længe - hvad hun må se osv. Men det skal jeg ikke bruge alligevel - Det er sgu lidt for meget overvågning af hende til min smag.- Men alt i alt en ok investering. Nogen vil sikkert mene dyrt - men vil man være sikker - såååååååååå.... ;)


    Udover det så kan jeg stort set forhindre diverse svine-firmaer i at følge med i hvad jeg laver på nettet - Ret lækkert


    Mere info HER