HJÆLP Til ATI lorte spasser driver !#!"¤"¤!¤"

  • Hej


    Ude på mit arbejde har jeg en 800 MHz pentium3 med et ATI Radeon 9200 kort i som køre Windows 2000. Nu har jeg så fået en ekstre skærm og vil gerne have dem til at køre det som Nvidia kalder dual-view, men jeg kan kun få den til at køre det Nvidia kalder Span altså at menulinien strækker sig ud over begge skærme. Hvordan i H@lvede får jeg den pisse driver til at fatte at de to skærme skal køre i "Dual-view".


    Det lykkedes mig på et tidspunkt at få den til det men så skulle jeg lige sætte frekvensen op på skærmen og så begyndte den på at "Zoome" alså den viste kun 1280x1024 af mit 1600x1200 skrivebord.


    nogle der ved det??

  • Hehe, ja det havde jeg også håbet men windows ser det som om at jeg kun har 1 skærm, men til gængæld så køre jeg en opløsning der hedder noget med 3200x1500 forde at begge opløsninger er lagtsammen.

  • Dual-view kan flere ting, deriblandt Clone og Extend.


    Vil du have det samme billede på begge skærme? (clone)
    Eller dobbelt så stort skrivebord? (extended)

  • Sådan set ingen af delene.


    Jeg skal have den ene skærm som viser admindelig vindows skærm og så det andet det skal bare være tomt så man kan flytte ting der over. Dvs at min proceslinie skal KUN være på den ene skærm, og hvis jeg maksimere et vindue skal den KUN fylde det den skærm som den er vist på. Det kan nvidia nemlig, og det er hvad nvidia kander "dual-view".

  • Nu har du vel den nyester driver. Det er jo ikke sikkert at en ælgammel driver understøtter det du gerne vil have den til.

  • Ja det er den nyeste driver, men nu prøver jeg at installere den driver der fulgte med.


    Men tror mere at det har noget at gøre med at det ikke er ordenligt understøttet på en windows 2000, men tror måske også snart at jeg får en XP.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Har du Trillian Pro-look på din desktop, eller er det bare mig?


    Det er sikkert bare dig ... *G* ... Det var "WaterColor" (StyleXP) jeg kørte med, men har det får skiftet ud med noget mere nice :)) (IMO)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det er sikkert bare dig ... *G* ... Det var "WaterColor" (StyleXP) jeg kørte med, men har det får skiftet ud med noget mere nice :)) (IMO)


    Jeg er helt sikker på at Trillian Pro kører med det skin standard 8o eller... måske ikke :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    God hukommelse ... Eller noget ... :))


    Du havde ret ... Sørme samme skin ... Funny at det er standard i StyleXP´s version 2.10 for MEN... :))


    Tænkte det nok ;)

  • har selv lige haft det samme.. Men virker som om vi har de omvendte problemer... Jeg vil nemlig godt ha det til at køre dual så man kan se det samme på begge skærme.. Nogle der ved hvordan???


    Du skal bar vælge 1. skærmen og trykke
    " brug denne enhed som primære skærm"
    og den anden nedenunder skal også markeres så har du det som du vil :D



    Men igen.. Nogle der ved hvordan jeg får det til at køre DUAL?


    Bruger 4.4 Ati

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 


  • Det kan jeg godt se det sjove i, Siger så bare lige igen Lorte spaser ATI driver... Gad vide hvad jeg har der hjemme :))