Avant Browser, som standart browser for Messenger...?

  • Hello Fella's


    Nu er jeg gået hen og blevet en fast bruger af Avant Browser, og jeg overrasket over hvor godt denne browser fungerer... Men...


    Når jeg åbner min Hotmail, via Messenger, så bruger den stadig Internet Explorer... Så hvordan får jeg messenger (+andre microsoft-udviklede programmer) til at benyttet Avant som standartbrowseren?
    -Har ellers sat Avant Browseren til at være standart, men det hjalp heller ikke...


    Håber i kan hjælpe!...

  • Avant er nemlig en kanon god browser, jeg er også gået over til at bruge den efter at have prøvet stort set alt hvad der findes af browsere.


    Men avant fungerer så godt fordi at den er en overbygning til IE6 og derfor er optimeret til at virke med XP.


    Men gå ind i funktioner>avant browser indstillinger>E-mail klient og skift outlokk ud med den du bruger.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Husk på at eftersom det er en IE-baseret browser har den også de samme sikkerhedsfejl som IE. Burde være argument nok for ikke at benytte den imho.

  • Ja, Avant er nice. Bruger den selv med stor fornøjelse.


    Dog så er det ikke det eneste område hvor man godt kunne tænke sig et lidt mere frit spil fra microsoft´s side af. MSN er vist simpelthen sat op til at bruge IE ... og ikke standard-browseren. Det bevirker også at alle links man får / klikker på i MSN bliver åbnet i IE ... På trods af at Avant er STD-browseren som virker alle andre steder. Belastende syntes jeg, men har desværre ikke kunne finde en løsning på det ... Tror det er det samme som med Hotmail´en gennem MSN ... Desværre ...


    Men som der bliver sagt, så kan du jo sætte Avant op til at åbne Hotmail med et klik, men er jo ikke helt det samme ... Igen desværre ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjørn
    Husk på at eftersom det er en IE-baseret browser har den også de samme sikkerhedsfejl som IE. Burde være argument nok for ikke at benytte den imho.


    Tja ... Kan jo så siges om Windows generalt, men grunden til at folk bruger Windows frem for fx. Linux er jo bl.a. fordi det er bedre understøttet ... Det samme gælder så med IE ...


    Sådan er livet ... Om det er rigtigt eller forkert er jo så en helt anden snak...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Når jeg åbner min hotmail fra MSN (Miranda) bruger den heldigvis Avant.. Og ikke Internet Exploder.. :T


    Jeg har heldigvis heller intet problem da jeg bruger Trillian :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde
    Hmmm... Lyder da som om jeg godt kan droppe at finde en løsning så... Pænt nederen...


    Men hvad sker der egentlig hvis jeg sletter Iexplorer(bruger det alligvel aldrig)? -Burde Messenger så ikke bruge Avant?


    Vil jeg ikke råde dig til at prøve på .... Og det er vel ikke noget problem at bruge IE den sjælne gang imellem ? ...


    og til jer som bruger Trilian, Miranda osv ... Jamen tillykke ... :] ... Har jo intet med MSN at gøre da det er 3parts software ... Dem der bruger MSN gør det vel med god grund ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Vil jeg ikke råde dig til at prøve på .... Og det er vel ikke noget problem at bruge IE den sjælne gang imellem ? ...


    og til jer som bruger Trilian, Miranda osv ... Jamen tillykke ... :] ... Har jo intet med MSN at gøre da det er 3parts software ... Dem der bruger MSN gør det vel med god grund ... ;)


    Ville sådan set også bare høre om det var en mulighed... ;) Har jo overhovedet ikke noget imod IExploerer, da det jo egentlig er ok... Det var jo bare ideen om kun at alle programmer kun brugte én browser...


    Men ja, så lader jeg det være som det er... -og det fungerer jo egentlig også helt fint! ;)

  • Så vidt jeg ved så er det heller ikke muligt at slette IE overhovedet.


    har dog ikke prøvet, det er bare noget jeg syntes at have læst et eller andet sted:)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Du har umidlbart ret, man kan ikke slette explorer, pga windows's fil beskyttelse. Med ved at ændre i regedit kan man slå det fra, og så kan man slette den.
    Har prøvet :D, men der gå lige 2 sek. så ligger der en ny version af explorer mappen ØV.
    Har også prøvet at installere Avant (Er også storforbruger af avant og har samme problem :)) ) oven i explorer mappen (Avant's exe fil hedder jo også iexplore.exe), men det virker ikke, windows overskriver den lige med den rigtige explorer.


    Har ikke selv prøvet at slå fil beskyttelsens fra, men har seriøst overvejet det.