Lidt info om firewalls og deres "sikkerhed"

  • Hmmm, Deres konklusion, ingen af produkterne er værd at bruge. :roller:


    I langt de fleste tilfælde vil de firewalls da give fin beskyttelse.


    Fedt nok de konkludere det, men hva' så med at give deres bud på en gos beskyttelse.


    Edit: "Vi har foretaget en evaluering" tjaeh de har hugget med arme og ben og så bare linket til det.

  • Hvis du går hen til indholdsfortegnelsen står der en del om hvordan du sætter dit OS op til at yde god beskyttelse.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • " Konklusion: Ingen af produkterne er værd at bruge "


    ... ét ord ... Bullshit ... :))


    Det som man prøver på er IKKE at holde de hardcore cyber-terrorister væk, men at holde 98% af alle folk væk som er noobies med et tool de har fundet på nettet ...


    Ja, Windows kan klare en god bid, meen... Fortrækker nu et GODT non-MS program til at klare sikkerheden. Lettere og somregl MEGET bedre ... :))


    Men er nu enig i at de programmer der ikke just er det bedste der findes ... ;) ... SLET IKKE dem der koster af dem ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mdj
    http://sikkerhed-faq.dk/personlig-fw-eval


    aldirg har jeg set magen til bullshit på en side......

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Vil du ikke uddybe det?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Faldt lige over disse linjer.


    "Det lange svar: En firewall virker som beskrevet i "Hvad er en firewall?" ved at tillade eller forbyde forskellige former for netværkstrafik. Sandsynligheden for, at du rent faktisk har brug for denne funktionalitet på din hjemme PC er fantastisk lille. (Det samme gælder anti-virus programmer, men den snak kan vi tage på et senere tidspunkt). " :crazyeyes:



    Fedt nok, prøv at køre uden firewall, og se hvor hurtigt du får f.eks. blaster eller sasser.


    Nu er der self. lavet fix til disse, men det er da kun et spørgsmål om tid får der kommer en ny der har samme funktioner.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    aldirg har jeg set magen til bullshit på en side......


    HiHi... :))



    En AntiVirus er dog mere "nødvendig" end en FireWall, men hvorfor nøjes med én af delene ? ...


    Ja, man kan godt køre uden, meeeen... Så har man sgu ikke for mange brikker at rykke rundt med IMO ... Eller også så burde man købe en PS2 istedet for en computer for så virker det sgu ikke helt til at man har brug for en computer og derved brug for at sikre sine private filer bare lidt ...

  • Jeg er enig i at en firewall + et anti virus program er nødvendigt, men jeg syntes samtidigt at forfatteren af artiklen har fat i nogle gode pointer (+ nogle knap så gode)


    Men jeg er lidt overrasket over hvor let det er/var at omgå nogle af de produkter som skulle gøre det svært at bryde ind i din PC.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr