Router Porte til host i spil

  • Hej Allesammen - håber i kan hjælpe!


    Jeg ønsker at være host i et spil Championship Manager 03-04, men det kræver man har en række porte åbnet/forwardet i sin router.


    http://www.cmdanmark.dk/index.…on=showother&id=69&type=7


    Som det fremgår på den side, drejer det sig om at åbne de i linket nævnte UDP og TCP.


    Min OS er windows XP, og jeg HAR slået firewall fra det - det er udelukkende portene i min router som mangler at blive åbnet.


    Min router er en linksys af denne type: http://www.linksys.com/Product…?grid=34&scid=29&prid=561



    Håber at der er en derude et sted, som kan guide mig frem til hvordan jeg åbner dem, inde på linksys router konfigurationen (det må gerne skæres lidt ud i pap, da jeg ikke har den store erfaring mht routers. Det skal siges jeg har TDC og derfor finder den på http://192.168.1.1/


    Håber i kan hjælpe - tak...

  • Spørgsmål 8: Jeg har problemer med at få forbindelse til et netværks-/internet-spil?


    Svar: Du skal have en TCP/IP-netværksprotokol installeret og forbundet den til din Dial-up Adapter, Netværksadapter eller begge. Hvis du vil spille et lokalnetværk (LAN) skal TCP/IP være forbundet til din Netværksadapter og hvis du vil spille over internettet, skal TCP/IP være forbundet til din Dial-up Adapter. Hvis du vil spille på et LAN, skal du desuden indstille en unik IP-adresse på hver af de maskiner, som skal være med i spillet. Se senere i denne sektion, hvordan du gør det. Hvis ud spiller CM på en computer, som er forbundet til et større netværk, kan netværkets firewall muligvis blokere for at du kan spille over internettet. Hvis det er tilfældet, så kontakt din netværksadministrator.
    Du behøver et IP-nummer til dit netværkskort, hvis du skal spille over netværk. Det sætter du op på følgende måde:
    Klik på Start.
    Klik på Indstillinger.
    Klik på Kontrolpanel.
    Dobbelklik på Netværksikonet.
    På listen over de installerede komponenter, dobbeltklik da på TCP/IP-protokolen til din Netværksadapter, IKKE på TCP/IP-protokolen til din Dial-up Adapter!
    Klik på Brug Følgende IP-adresse. Skriv så en IP-adresse til din computer.
    Klik på OK og gå ud af kontrolpanelet. Din maskine er nu sat rigtigt op, men du skal være sikker på, at alle de andre computere i netværket har lignende IP-numre. Fx: Din Computer:198.168.1.1. Computer #2: 198.168.1.2. Computer #3: 198.168.1.3. Læg mærke til, at de tre første felter for disse IP-adresser er identiske. Kun det sidste felt skal være forskelligt, og kun med et ciffer pr. maskine. Dette skulle sikre, at dit LAN-spil virker tilfredsstillende og at alle computere er i stand til at få forbindelse.
    Multiplayer problemer: Multiplayer-spil på internettet over et dialup modem vil altid køre langsommere end over LAN eller direct modem-forbindelse. Tjek indstillingen af din netværkshastighed i Netværk i menuen Indstillinger for at sikre, at den er korrekt indstillet i forhold til den type Internet, som du bruger. Hvis du stadig har en utilfredsstillende hastighed, bør du overveje at få en ny internetforbindelse i form af ADSL eller kabel-modem.
    Hvis du har Windows XP, kan det nemt være, at den indbyggende WinXP firewall er slået til og derfor blokerer den port, som CM bruger. For at slå den fra, gør følgende: Gå ind i Indstillinger i Start-menuen > Klik på Netværksforbindelser > Højreklik på forbindelsen og klik på Indstillinger > Gå til Advanceret og fjern fluebenet i ”Firewall til Internetforbindelse”. Men en bedre idé er måske at åbne portene 9093 på UDP og 9094 på TCP i stedet for at slå firewallen fra. Du kan gøre dette ved gå ind i Indstillinger for forbindelsen > under ”Advanceret” > klik indstillinger i nedeste højre hjørne og lav to indstillinger til CM – en for port 9093 på UDP og en for 9094 på TCP. Det er meget mere sikkert på denne måde, da du så ikke risikere noget sikkerhedsmæssigt ved at lukke hele forbindelsen op. Hvis du stadig har problemer, så prøv at kontakte Sports Interactive gennem deres forum på http://community.sigames.com.




    COPY PASTE FRA ØVERSTE LINK; KUN DET NEDERSTE HAR INTERESSE....