Windows EULA

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    What in the dælen står eula for ? har hørt det mange gange, men har sq fortrængt det :s .... x)


    Sorry.... Skulle nok have skrevet "Release Notes" ... Eller Microsoft´s "bla bla notes" .... Den lange smøre man altid får når man installere noget .... Hvor der står en masse man skal klikke YES til ... :))

  • LOL :T Jeg vidste heller ikke hvad der var, svarrede bare "gidder ikke deltage i denne poll..."



    Hvis man læser dem, ville jeg da mene at man er godt dum/fattet nada, der står jo det samme i alle sammen........................... yes or no :D


    og da man skal trykke yes for at fortsætte så trykker man yes :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Sgu længere end jeg er nået ... For mig er det altid "jaja, det rager mig" ... *G* :))


    hehe så er der jo også det at den ikke er gældende i Danmark jo :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hehe så er der jo også det at den ikke er gældende i Danmark jo :)


    Licens-betingelserne er vel stadig gældende i DK ... At det så måske er visse afsnit som ikke gælder er i DK er så måske noget andet ... Oder was ?... 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Licens-betingelserne er vel stadig gældende i DK ... At det så måske er visse afsnit som ikke gælder er i DK er så måske noget andet ... Oder was ?... 8o


    kan ikke huske det helt præcist - men den EULA er lavet under amerikansk lovgivning er den gælder derfor ikke i Danmark. Jeg er dog ikke sikker på den danske udgave om den er lavet om til gælde efter dansk lov

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    kan ikke huske det helt præcist - men den EULA er lavet under amerikansk lovgivning er den gælder derfor ikke i Danmark. Jeg er dog ikke sikker på den danske udgave om den er lavet om til gælde efter dansk lov


    Hm okey, men som hovedtræk, så går jeg da ud fra at der står det samme. Måske lidt anderledes formuleret når det er USA der skal have skåret alt ud i pap ... Har i Danmark hedder det jo mere eller mindre bare " Du må ikke en skid medmindre der står du må noget " ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hm okey, men som hovedtræk, så går jeg da ud fra at der står det samme. Måske lidt anderledes formuleret når det er USA der skal have skåret alt ud i pap ... Har i Danmark hedder det jo mere eller mindre bare " Du må ikke en skid medmindre der står du må noget " ... :))


    hehe det er jo det - en amerikansk EULA er faktisk meget griner læsning og de bruger det ældste trick i bogen :)
    ting som de mener er vigtige og det som du kan kræve erstatning ud fra står med STORE BOGSTAVER og dette gør det meget svært at forstå og læse hehe de er jo ikke dumme ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Licens-betingelserne er vel stadig gældende i DK ... At det så måske er visse afsnit som ikke gælder er i DK er så måske noget andet ... Oder was ?... 8o


    Korrekt den gælder i det omfang, at betingelserne ikke strider imod den danske lovgivning.
    Så visse dele kan man måske se bort fra?

  • Har heller ikke sat mig så skide meget ind i det :O


    Kan vi ikke bare aftale at det tæller lidt, når man sidder kl 02 om natten og læser om de nye features i XP, mens man geninstallere for 20. gang ? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Har heller ikke sat mig så skide meget ind i det :O


    Kan vi ikke bare aftale at det tæller lidt, når man sidder kl 02 om natten og læser om de nye features i XP, mens man geninstallere for 20. gang ? :))


    ROFL - deja vu :))