Nogle gode "GFX-kort temp. måler" programmer?

  • Jeg har lige sat nye blæsere i min comp.. Så sad jeg lige i AsusProbe & så hvor varmt der var dernede ;) ! Men jeg kan ikke se mit grafikkort.. Hvis det hjælper noget er det et ATi Radeon 9800SE. Producent : Club 3d..


    - Nogen der kan hjælpe?

  • Der er hvis ikke temp måler på 9800 udover XT hvis jeg husker rigtigt.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Der er næsten ingen grafikkort der har temp.overvågning.. Mener kun det er nogle enkelte 9800XT/Pro modeller der har det! De nye 6800U/X800 skulle vidst ha' det.. Men dit 9800SE har det ikke! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Der er næsten ingen grafikkort der har temp.overvågning.. Mener kun det er nogle enkelte 9800XT/Pro modeller der har det! De nye 6800U/X800 skulle vidst ha' det.. Men dit 9800SE har det ikke! ;)


    mit grafikkort har da temp. måler på :D

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J


  • Så kan du jo bare lade være med at købe Papst... De er ikke pengene værd. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Så kan du jo bare lade være med at købe Papst... De er ikke pengene værd. ;)


    Det er ikke helt korrekt.
    Og så meget dyrere er de heller ikke.
    De larmer ikke så mget som visse andre.
    Men find 2 stk blæsere , Papst og en anden og tjek prisen , kontra støj.



    The_Unforgiven


  • Helt enig med at det ikke er HELT korrekt da jeg ikke har begrundet min udtagelse i detaljer, men snakker nu også om Papst dyre blæsere man kan finde til 150-160 kr. Prisen er sindsyg høj for noget som slet ikke er de penge værd.


    Har kørt meget med papst, men har kun få gange købt nogle af de dyre modeller og har følt mig lidt røvrendt hver gang da de ikke har overholdt deres gyldne løfter. Det gælder så også deres model som angiveligt kun skulle støje ~11 dba. Ved ikke hvor de har fået det tal fra, men det er ikke i nærheden af blæseren. DET er HELT sikkert... ;)


    Jeg har sammenlignet mange blæsere når det kommer til støj og ydelse. Også under kontroleret forhold nede på arbejdet fordi jeg bare ikke kunne forstår producenternes måde at angive CFM og DBA på. I visse tilfælde er den MEGET optimistisk og også et stykke over grænsen for hvad jeg direkte vil kalde for løgn.


    Hvis vi går hen og snakker om selve kvaliteten på blæseren og levetiden, så er papst nu igen ikke specielt gode. De ligger klart i top ja, men de adskiller sig nu ikke fra mange andre producenter på markedet. Dette har jeg også undersøgt.


    Dog så laver Papst nogle professionelle blæsere som er beregnet til industri/firma-brug osv som har en MEGET høj kvalitet. Prisen er også derefter sikkert og har faktisk ikke kunne finde en helt precis pris på dem. Vi bruger en hel del af den slags på arbejdet, men der snakker vi jo også om nogle meget høje krav til kølingen og derfor ikke lige noget man finde hjemme i computeren.


    Derfor vil jeg åbsolut ikke anbefale Papst´s dyre modeller beregnet til de private kunder.