Xp Pro vil ikke oprette partitioner under install....

  • Død HDD?
    Kan se du clocker - sæt den på std, da der er mange der har problemer med deres SATA-controllere når de oc'er! Prøv at se om det ikke virker! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Skal jeg nok.


    PS. CPUén er 66 grader. Kan det også spille ind?


    Uhauha.. En P4 der er 66 grader?! Hvilken køler har du på?! Har du husket kølepasta? Køleren sidder ikke skævt? Det er ca.30 grader over normal idle temperatur! 8o


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Nej, ikke på det specifikke problem du omtaler der, men det kan sagtens have indflydelse på general ustabillitet, og jeg vil stærkt anbefale dig at finde noget bedre køling.

  • Selv med en std.køler burde den ikke komme så langt op.. Vil råde dig til at købe en ny cpu-køler meget hurtigt! ;)


    Tror heller ikke som "Alaza" siger at det har noget med dit HDD problem at gøre..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • jepper!! prøv den nyeste bios, har en kammerat der havde samme problem biosupdate løste hans problem ;)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR


  • Cool, men så går du bare ind i DISK MANAGEMENT og ændre på det du vil. Du kan sørge for at de 21xxx MB bliver til en drev for dem selv eller bliver smidt oven i de andre du har i forvejen. Du kan også ændre drev-bogstaver mv.


    Der er mange muligheder ...


    Du finder det her :


    START > "Denne Computer" (HøjreKlik) > Vælg "Manegement" .... og så når der kommer en pop-up så vælger du DISK MANAGEMENT ... Voila...


    Derfra kan du højreklikke på den partition du vil gøre aktik eller vælge et drev du vil ændre bogstav på. Du kan dog ikke ændre bogstav på C-drevet, men hvem vil også det? :))

  • Problemet er at der ikke er SP1 på maskinen når du installerer, så gider den ikke vise mere end de 130GB.
    Du kan sagtens lave flere partitioner under install, du kan bare ikke formatere dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Wow, mange tak, Grill. Den var godt nok ny for mig ;o) Det er jo som indbygget PartitionMagic


    I kan jo nok forstå, at jeg er ny mht. XP, så der vil måske komme en del "dumme" spørgsmål her i starten.
    Håber, I bærer over med mig :O


    Det samme gælder nok for mit "nye" system. Føler det lidt som at der er blevet "kastet perler for svin"
    Jeg tror slet ikke, jeg kan udnytte alle mulighederne det byder på endnu, men jeg arbejder på sagen :evil:


    Ja, det kan mange af de ting som PartitionMagic kan. Det kan dog ikke fx.forminske størelsen på en paertition, men kan godt fx, udvide en partition hvis man har noget tomt plads (u-partitionereret) liggende.


    Bare kom med de dumme spørgsmål... Gør vi andre vel også hist og her. :O