Internet måling

  • Hey Gutter og Gutinder...


    Er der nogen der ved om man ka få et program som kan måle internet speeden? altså om man faktisk kører den speed som man betaler for... helst som freeware...

  • Start en kommandopromt....


    Skriv alt hvad jeg har skrevet herunder:


    ftp


    open ftptest1.tele.dk


    bin


    hash


    cd pub


    get 10Mtest.rnd


    Det er vigtigt at du bruger stort M i 10Mtest.rnd...
    Her vil den så hente en 10mb fil...
    Du kan også prøve med fx. 1Mtest.rnd, 5Mtest.rnd eller 100Mtest.rnd...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Hey Gutter og Gutinder...


    Er der nogen der ved om man ka få et program som kan måle internet speeden? altså om man faktisk kører den speed som man betaler for... helst som freeware...


    TDC: http://kundeservice.tdconline.…ogtag=tdco_ss_int_bb_hast
    CC: http://speedtest.homepage.dk/


    det er dem jeg lige kan huske -> men du skal vide at du kan kun stole på den test som din udbyder har. Alt andet skal tages med et gran salt :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    men du skal vide at du kan kun stole på den test som din udbyder har. Alt andet skal tages med et gran salt :)


    Det kommer så også an på hvem du har som udbyder.. Fx så har jeg hos Galnet, som kører via TV2's linie.. Og de har altså en pæn hastighed på alle de tests jeg har prøvet...
    Ligger ca. på 556 kb/s +- 1-2 kb/s som max her...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Det kommer så også an på hvem du har som udbyder.. Fx så har jeg hos Galnet, som kører via TV2's linie.. Og de har altså en pæn hastighed på alle de tests jeg har prøvet...
    Ligger ca. på 556 kb/s +- 1-2 kb/s som max her...


    jaa det har du også lidt ret i, men hvis der har været stor trafik på DIX'en i det tidspunk man har prøvet vil man får dårlig hastighed til alle pånær ens udbyders test

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2