Tweak af internettet

  • Hej folkens...


    Jeg læste engang en guide, som viste hvordan man kunne gøre sit internet hurtigere ved at ændre et par værdier i reg-basen...


    Kan dog ikke huske hvor det var...


    Nogen der ved hvad det er man skal gøre?

  • Wee en m8 havde det liggende, men da jeg ikke har noget sted at oploade det, så skriver jeg her hvad jeg havde skrevet:


    REGEDIT4


    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
    "MaxConnectionsPerServer"="8"
    "MaxConnectionsPer1_0Server"="16"



    // *.Reg by Happy^


    Overnstående der står med kursiv skal du kopiere ind i et txt-dokument og så ændre filnavnet fra .txt til .reg


    Så dobbeltklikker du på filen og så er det klaret :)

  • Det gør jo ikke internettet hurtigere....
    Det tillader bare flere simultane downloads..


    Tror ikke rigtigt der findes noget der gør internettet hurtigere... Jo, køb en hurtigere forbindelse.. Men ellers tror jeg nu ikke..

  • Ej ved godt at det ikke ligefrem gør det hurtigere... Men det giver alligevel lidt mere speed hvis man henter fra servere langt væk...


    F.eks. hvis man er så uheldig at have et chaintech bundkort og gerne vil have nye drivere fra TAIWAN


    EDIT:


    Glemte helt at takke :-)

  • Du kan evt. gå her ind og få nogle henvisninger til hvordan du kan tweake din forbindelse: http://www.dslreports.com/tweaks
    Her bli'r din forbindelse testet og du får nogle henvisninger til evt. forbedringer el. rettelser i reg.db
    De har også et lille gratis program -DRTCP021.exe- , som ændrer din Receive Window (RWIN) uden at du behøver at gå i reg.databasen

  • Fandt også lige dette:
    Forøg hastigheden når du browser Internet eller netværket
    Dette tip vil forøge hastigheden både når du surfer på Internettet og på det lokale netværk, med Internet Explorer eller den almindelige stifinder.


    Om det er en egentlig fejl, eller det er fuldt bevidst vides ikke, men de fleste Microsoft 32-bit operativsystemer gør det, at de forsøger at scanne andre computere's delte mapper og filer for "planlagte opgaver" ?!?!? Dette kan forøge ventetiden med helt op til 30 sekunder.


    For at slå denne "service" fra, skal du gøre følgende :


    Eksportér registreringsdatabasen til en *.reg-fil først (som backup).


    Åbn regedit
    Find :
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
    \CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace


    Slet nøglen {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}


    Denne ændring træder i kraft med det samme (uden at genstarte). Bare start din Internet.
    Det kunne ihf. mærkes hos mig. 8)


  • Bruger du windows 2000? Eller ved du om det også virker til win 2k? (Inden jeg prøver, ved godt man kan backupe, men alligevel)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seburo


    Bruger du windows 2000? Eller ved du om det også virker til win 2k? (Inden jeg prøver, ved godt man kan backupe, men alligevel)


    Prøv at kigge i min signatur ;)
    I følge denne side så virker det til alle 95/98/NT4/2000/ME/XP/2003 releases AND MS Internet Explorer 4/5/6/newer.


  • Nice one :D

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra



  • uhm nice one der. det gav da en del ved mig

  • Det gør helt klart en forskel med maxconnections.... prøv og gå på google og lav en billede søgning.
    Med og uden så vil jeg garentere du/i kan se en forskel.


    Normalt henter browseren kun 3 billeder af gangen på den anden måde henter den 8 hvilket gør siden bliver loaded en del hurtigere.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er nemlig rigtigt at hvis man kombinerer de forskellige tweaks - så gi'r det noget.
    maxconnection + fjernelse af scanningen af andre ting for "planlagte opgaver" er en god kombination.
    RWIN skal være indenfor det rigtige område. Det kan tjekkes på: http://www.dslreports.com/tweaks .
    De har også en hel del tweaks på denne side:http://www.dslreports.com/faq/tweaks
    Her er screenshot fra min egen test:

  • Kørte lige den test der også...
    Finder heller ikke noget der...
    Alt står på "looking good" og "Good data stream" osv...
    Men det skal så også siges at mit net køre som det skal... Ikke nogen ventetid eller noget..