BOOT DISK til CD-ROM ?

  • Hej gutter og gutinder :D



    Jeg skal bruge en BOOT DISK til CD-ROM ?(


    men jeg ved bare ikke hvor jeg kan finde filerne til sådan en lille laban , sååå hvis der er nogen her inde der har / eller ved hvor man kan få dem SÅ! ville jeg blive utrolig glad :)


    BTW, den skal bruges til en bærbar PC.

  • Hvis du har Windows 2000 eller XP ved jeg at der er boot i dem :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Hvis du har Windows 2000 eller XP ved jeg at der er boot i dem :)


    ye , det har jeg prøvet men det hjalp NADA! , :(


    så jeg skal bruge en til DOS !

  • Nu skyder jeg ud i det blå!
    Hvis det er fordi at du ikke kan boote fra cd-rom på xp-cd tror jeg ikke at det vil hjælpe med en boot-cd.
    Har prøvet det før, hvor jeg ikke kunne boote fra cd'en grundet at systemet var af lidt ældre dato!
    I mit tilfælde var der ikke andre muligheder end goe gamle 3,5"!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Nu skyder jeg ud i det blå!
    Hvis det er fordi at du ikke kan boote fra cd-rom på xp-cd tror jeg ikke at det vil hjælpe med en boot-cd.
    Har prøvet det før, hvor jeg ikke kunne boote fra cd'en grundet at systemet var af lidt ældre dato!
    I mit tilfælde var der ikke andre muligheder end goe gamle 3,5"!



    jaja , men det er den "gode gamle" 3,5 Boot Disk , jeg vil ha´ over på CD! og jeg ved at man kan , men ikke hvordan :(

  • Du skal gå ind i bios (Tryk DELETE når computeren starter, det står der), og ændre rækkegølgen af bootdevices :)


    Du sætter dem bare i følgende orden, og så skulle alt være fint:


    1. CD Rom
    2. Floppy
    3. IDE 0


    Det sidste er harddisken :p

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2



  • JAJAJA!!! DET har jeg jo også gjort !!! .


    DET ENESTE JEG SKAL BRUGE ER EN START DISKETTE, BARE PÅ CD-ROM!! håber det er forstået nu :clap:

  • Det skal vel bare brændes over på CD'en :boxed:


    Hvis du har en read/write brænder, så kan du blot trække dem over på cd'en, åben begge drev med "denne computer" i 2 forskellige vinduer, sørg for at den viser alle filer i menuen og så ellers brug træk og slip ;)



    Men iøvrigt, hvis det er fordi du vil spille noget retro, så kan det blive nødvedigt at installe en old dos, 5,1 er det vist, dette kan sagtens gøres uden at lave om på det operativ system du allerede har, du skal blot bruge en ledig partion eller en harddisk på eksembelvis ca 20 MB, det er rigeligt og man kan nærmest få dem smidt i nakken hvis man søger lidt.


  • Det vil ikke virke...
    CD'en skal brændes som en boot-cd med boot-spor.
    Nero kan gøre det, men det kræver at du også har et diskettedrev.
    Hvis dette ikke er tilfældet så send mig lige en pm, så laver jeg et image til dig når jeg kommer hjem, og sender det til dig...