FarCry gider ikke starte.. hjælp

  • Hey hey
    Har lige købt det geniale spil Far Cry. Det har installeret det hele fint nok men når jeg starter det kommer der en slags fejlmeddelelse hvor der øverst står "Cannot locate the CD-ROM" og i selve meddelelsen står der "CD/DVD emulation software has been detected. Please disable all CD/DVD emulation software and re-start the game" ?(


    Jeg har lukket diverse processes der kunne have forbindelse med mit dvd-drev men det nytter intet.. Nogle der har nogle idéer hvorfor?? ;(


    På forhånd mange tak!

  • Min kom med det samme, fordi jeg havde et kopiprogram på computeren.. kan sku ikke huske hvad det hedder.. cd-"et eller andet"
    Da jeg så slettede det, så kørte det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvis du haft en warez version af Far Cry tidligere instaleret, så kan den lave problemer.


    Jeg går udfra du har købt en fuldstændig original version af FC, og du har DVDen i når du starter spillet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    jeg har lavet et image af min prginale farcry dvd
    og mountet den i alcohol 120 % virker 100%


    så clone cd ROFL


    Jaa.. men altså.. jeg kan jo kun fortælle om mine egne erfaringer.. så at du griner af det.. ja.. det må jeg jo leve med.. som sagt, efter jeg havde slettet CloneCD, så virkede skidtet..
    Havde prøvet alt andet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    griner ikke af dig men clonecd ;)


    du fik det jo til at virke .


    Okay da..
    Og CloneCD virker nu fint nok ;)
    Den ENE gang jeg har brugt det...
    Kender ikke lige de programmer som du snakker om, eftersom jeg ikke har gang i det store backup-haløj her hjemme... bruger i stedet Cracks..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • har aldrig haft warez version af farcry.. og det virker også fint med daemon tools der må bare ikke være noget mounted. clonecd kan den ikke li


    men det virker fint nu :clap:
    bortset fra jeg kun har 256mbDDR hehe så det hakker lidt :dots: