XP ~ Virtuel Hukommelse!

  • Har for tiden kun 1x256 pc3200 ram siddende i spanden.. Engang imellem når det går hårdt for sig når man spiller, kommer XP op med en lille pop-up der siger "vitual memory too low". Mit gfx har selvfølgelig 128 mb ram, og det er det også sat til i bios. Har det nogen indflydelse på ens XP-virtuel-hukommelse?! Er det ikke noget med at ens virtuelle hukommelse skal stå til 2-2,5 x af ens fysiske hukommelse?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • ..Hvis man selv lader XP finde ud af det, fucker den så op?! Det stod den nemlig til at gøre.. Hvorfor så meget?


    Så vidt jeg kan regne ud: 2,5x256 = 640 mb?!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • jeg plejer at sætte min virtual hukommelse til det dobbelte af instaleret ram.dvs jeg har 512,så er den sat til 1024 ved størelse i start,og også 1024 ved maksimal størelse,så er man nemlig fri for at sidefilen flytter sig engang imellem... ;)

  • Man burde jo med 2048mb ram kunne slå den fra, og få et kanon windows-boost, fordi den så bruger rammene i stedet...

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Man burde jo med 2048mb ram kunne slå den fra, og få et kanon windows-boost, fordi den så bruger rammene i stedet...


    Der er nogle spil og programmer som KRÆVER at der er en virtuel hukommelse før de virker ordenligt, så det er nok en god idé at have en ... Men det er jo heller ikke noget problem vel ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Der er nogle spil og programmer som KRÆVER at der er en virtuel hukommelse før de virker ordenligt, så det er nok en god idé at have en ... Men det er jo heller ikke noget problem vel ... :))


    Ork nej.. No problemos.. Men det siges at man kan booste computeren uden Virituel hukommelse.. Det krævede bare en masse ram.. har dog aldrig selv prøvet det.. Men det skulle vist også gøre computeren en smule ustabil hvis man er uheldig..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Man kan desuden hvis man er bare lidt smart, så partionere sin disk, og bruge den første partion (c-drevet) til Swap-filen.. Hvis man så sætter den til 1Gb, så skulle det jo være nok, og Swap-filen kører nu hele tiden på det hurtigeste af disken.. derved får man så også den bedste ydelse.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jeg har gjort det at jeg har sat min side fil op på 2 gb, og så lagt den på et helt andet drev( og ide kanal) det hjælper utroiligt meget.


    måske lidt i overkanten, men når man har server osv. til at køre samtidig med at man gamer så kan den godt blive lidt træt uden så meget =)

  • Hvad er sidefilen normalt . Min er 1536 mb - 3000 max er det ok ?

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2