Tilpasning af skærm - GRRR

  • Jeg har lige fået en AOC 9k+, en glimrende skærm!


    Jeg har bare lidt problemer, for jeg har jo en del spil, og jeg spiller mange af dem i forskellige opløsninger.


    Derfor tilpasser jeg skærmen, når jeg spiller i en anden opløsning end sidst, så den passer ud til kanterne. Så skal jeg igen tilpasse, når jeg kommer til windows og igen, når jeg skal spille et andet spil..


    Det er PÆNT irriterende - er der et eller andet underligt, der måske kan "locke" så skærmen altid positionerer sig ordentligt i forhold til kanter af skærmen? fx sådan så man kun skal indstille det én gang for hver opløsning eller noget?


    På forhånd tak :)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Kører du med locked refresh rate?


    Af og til... Det ser ikke ud til at gøre nogen forskel!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Jeg har lige fået den samme skærm, men har ikke prøvet den endnu... har den ikke en dotpitch på 0,26?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn
    Jeg har en skærm til 10 k :crazyeyes:


    Dne kan heller ikke altid sørge for at tilpasse sig helt, men det er ikke meget galt. Så selv dyre skærme gør det, eller min gør.


    Det var dog usandsynligt mange penge at bruge på en skærm :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe


    Det var dog usandsynligt mange penge at bruge på en skærm :boxed:


    Man kan få en RIGTIG nice STOR TFT for de penge, men det er nok en gammel klods han har ...


    Kunne dog heller aldrig finde på at bruge det på én skærm... Var noget andet hvis det var et par Samsung 172X, men det koster jo heller ikke mere end lidt under 9000 for sådan 2.... Guf Guf... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Spøjst ... Jeg har kun pillet ved det én gang ... Da jeg fik min skærm .... og den står stadig sådan ...


    Jeg tror jeg har pillet to gange.
    En gang da jeg fik den, og en gang da jeg fik nyt GFX.
    Jeg skal ihvertfald ikke sidde og indstille hver gang jeg skifter opløsning eller opdateringsfrekvens.


    Det er en Samsung 750p.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO


    Jeg tror jeg har pillet to gange.
    En gang da jeg fik den, og en gang da jeg fik nyt GFX.
    Jeg skal ihvertfald ikke sidde og indstille hver gang jeg skifter opløsning eller opdateringsfrekvens.


    Det er en Samsung 750p.


    Ups ja... Sorry... Glemte det med GFX-skift. Der skal jo naturligvis også pilles ... ;) ... Men de 30 sekunder er jo til at overleve ... Sikkert derfor jeg lige glemte det. *G* :))


    Hm, så er det oppe på 3 gange jeg har pillet ved min skærm imens jeg har haft den for jeg har haft 3 grafikkort i den periode hvis jeg ikke husker helt ved siden af ... Men det går jo nok også...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Man kan få en RIGTIG nice STOR TFT for de penge, men det er nok en gammel klods han har ...


    Kunne dog heller aldrig finde på at bruge det på én skærm... Var noget andet hvis det var et par Samsung 172X, men det koster jo heller ikke mere end lidt under 9000 for sådan 2.... Guf Guf... :))


    .... :evil: Den er stor, og jeg vil ikke have tft. "Klodsen" kan klare 1600*1200 i 120 Hz og 85 i 2048*1536

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn
    .... :evil: Den er stor, og jeg vil ikke have tft. "Klodsen" kan klare 1600*1200 i 120 Hz og 85 i 2048*1536


    HeHe... Tænkte jeg også nok... ;)


    Har selv overvejet at købe en klods og kiggede lidt på en, men har sgu trukket lidt i land for begynder at syntes at den jeg har NU er lidt stor og klodset. Har godt nok masser af plads, meeen ...


    Kunne jo være langt mere lækkert med et par gode 17" Samsung 172X TFT end én god 22" CRT IMO. :evil: