Langsom opstart af Outlook Express 6

  • Har lige installeret XP pro, har har hentet alle opdateringer som jeg altid plejer, men af en eler anden grund er Outlook Express 6 meget længe om at starte op. Jeg har aldrig været ude for noget lignende før. Og har ikke gjort noget anderledes end de andre gange jeg har geninstalleret.


    Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?? Og hvad jeg evt. kan gøre? :)

  • Hvis du nu har slettet Windows messenger... så


    Delete Windows Messenger
    This is a Visual Basic Script file which will remove Windows Messenger. It will also adjust your System Registry to prevent a long delay when opening Outlook Express when Windows Messenger is removed or disabled.


    Follow this steps:


    1) Download this file and save it to your hard drive. Close Windows Messenger if its open, or active in your System Tray. Double-click the xp_messenger_remove.vbs file. You will be prompted that Messenger must be closed to continue. Click Yes. This script makes the same changes as the manual procedure, below.
    2)If you prefer to remove Windows Messenger manually, click Start, Run and enter the following command:


    RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove


    Note: This will prevent a long delay when opening Outlook Express if you have the Contacts pane enabled. To prevent this, click Start, Run and enter REGEDIT Go to:


    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express
    3) Right click in the right pane and select New, Dword value. Give it the name Hide Messenger. Double click this new entry and set the value to 2.

  • Takker. Havde ellers slettet Messenger med dette: "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove" Det virkede åbenbart ikke rigtigt første gang, så gjorde det igen, og nu virker det. :D