Ukendt fil driller ..

  • Jeg er ved at få spat af denne dunne fil, for den gør at min cpu ussage den er helt oppe på 60 % når den bare står og idler i windows.


    Filen den hedder CTFMON.EXE


    Nogen der kan fortælle mig hvad det er for en fil og hvad det er den laver??? Jeg kan nemlig ikke finde filen når jeg søger efter den i filer / mapper.


    Jeg håber på noget hjælp fra en herinde for jeg vil nødigt til at formatere pga den åndsvage fil :rolleyes:

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi



  • http://support.microsoft.com/?kbid=282599


    Plukkede lige lidt : Ctfmon.exe bruger meget få systemressourcer, hvis Avancerede sprogtjenester ikke kører. Avancerede sprogtjenester er de inputteknologier (talegenkendelse, håndskriftsgenkendelse og IME'er (Input Method Editors)), der kontrolleres af Ctfmon.exe via et program til behandling af tekstinput.

  • Hej Wizzard.
    Tak for hjælpen. Men hvad gør jeg så når den skal bruges?, jeg har fundet ud af at det er fordi filen ikke svarer på computeren at jeg bruger så mange systemresurser. Kan jeg reperere win xp og så filen virker igen, eller kræver det en format C:??


    MVH Michael P





    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Ved det sku ik :roller: Føj jeg er træt af det, den dumme fil begynder at fucke win op lige som jeg er startet op fordi filen ikke svarer X(




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shantri
    kan man ikke lave en større swap-fil og på den måde få flere ressourcer? nød-løsning godt nok...men alligevel

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Quote

    Hej Wizzard.
    Tak for hjælpen. Men hvad gør jeg så når den skal bruges?, jeg har fundet ud af at det er fordi filen ikke svarer på computeren at jeg bruger så mange systemresurser. Kan jeg reperere win xp og så filen virker igen, eller kræver det en format C:??


    MVH Michael P



    Går ud fra at du ikke bruger de funktioner - som de omtaler. Løsningen kender jeg ikke helt.


    Først prøv lige at søge videre på google - der er en masse posts omkring emnet - måske er der en løsning der - ellers prøv :


    1. Slet filen - og smid den ind igen. (virker nok ikke).
    2. Kør en system gendannelse (hvis du har den aktiv).
    3. Prøv at lave en "repair" på dit windows.


    Format c: skal være absolut sidste udvej... ;(

  • prøv at checke om det ikke er noget spyware eller en virus som har forklædt sig.. det er en mulighed


    / edit - glem denne post :P