Windows XP probs (Svchost)

  • Hey.. ville lige høre jer om der var nogen af jer der har været ude for samme problem som mig... Jeg har lige formatteret begge mine HDDs og installeret Win xp igen, men da jeg så havde gjort det bruger noget der hedder Svchost 100% af min cpu, og hvis jeg afslutter det lukker min computer lige som man se med W32.Blaster, hvad er det der kan værer galt ? jeg har kørt alle de der forskelling W32.Blaster fix og mange forskelling virar scanner alle ender med samme ting "No virus found on your computer" , det er så'n en lille smule provo det problem da det gø' jeg ikke kan køre nogen spil eller noget som helst... nu spiller jeg mest CS men ikke en gang det kan jeg køre uden det lagger efter jeg har geninstalleret og formatteret....

  • 100% på svchost er vist en typisk alarmklokke der ringer hvis man har en blaster (eller lookalike) virus!
    Glem de scannere! viruset ændres hele tiden.
    Du skal ind i registreringsdatabasen og se om der er noget der ikke burde ligge der!
    ned i start...kør......regedit..... local_machine...software...microsoft....windows....currentversion...run
    se efter filer der skal starte op og har endelsen exe. Nogen som vækker mistanke. søg på dem = virus---slet dem!

  • ja hvis jeg så kunne få lov til at bruge min regedit... den bliver bare lukkert uden jeg trykker på X oppe i højret, og det samme gø' min cmd og msconfig, men hvordan kan det være der gå 2 sek fra formatter til jeg har den igen ? ..
    og før jeg formatteret havde jeg heller ikke sevcies pack 1 inde på mit system har aldrig haft det og det kom lige med det samme...
    min ven havde min HDD i hvor begge drev var formatteret lå ingen ting på dem og alligevel fik han noget i hans regedit, som Trend Micro haft som virus og det samme bliver den ved med at finde på min lige meget hvad jeg gø' ved min pc, om jeg så formatter begge drev 1000 gange, og ligger andet styre system ind hjælper heller ikke.. aner ikke hvad jeg skal gøre ved den...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Når der er noget som ligger og bruger 100% cpu så plejer jeg at køre en omgang ad-aware. Plejer at kunne klare sådan noget!


    Jeg har kørt Ad-ware det fjernet 180 ting men Svchost bruger stadig 100% af min cpu...

  • kør en online virus scan.... det kunne højst sandsynligt hjælpe....

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sol_jakobsen
    kør en online virus scan.... det kunne højst sandsynligt hjælpe....


    jamen det har jeg gjort like 100 gange.... den finder den men den er der lige så snart jeg starter op igen og kan ikke finde noget infomation på den på nette har søgt på google under dens navn virus scanner siger....

  • Service Host – Generic Host Process for Win32 Services. The full path to this file should be shown in The Ultimate Troubleshooter as C:\WinNT\System32\Svchost.exe or C:\Windows\System32\Svchost.exe. Windows 2000/XP/2003 only. SVCHOST is a generic process which acts as a host for processes that run from DLLs rather than EXEs. At startup SVCHOST checks the Services portion of the Registry to construct a list of DLL-based services that it needs to load, and then loads them. There can be many instances of SVCHOST running, as there will be one instance of SVCHOST for every DLL-based service or grouping of services (the grouping of services is determined by the programmers who wrote the services in question). Under Windows XP Professional and Windows 2003 you can find out what DLL-based services SVCHOST is running by typing Tasklist /SVC at a Command/MSDOS Prompt (this command is not available in Windows XP Home), while under Windows 2000 you need to use the TLIST –s command from a Command Prompt (MS-DOS Prompt) (depending on how Windows 2000 was installed you may need to download TLIST from the Microsoft website or install it from one of the miscellaneous folders on the Windows 2000 CD).


    Recommendation :
    An integral part of the operating system, leave alone – multiple instances of SVCHOST is a normal occurrence. If you experience SVCHOST errors, the problem is most likely not with SVCHOST but with the DLLs it is hosting. However, if you experience a lot of SVCHOST errors, and particularly, if the full path to SVCHOST.EXE is not any of the above, then you most likely have a virus (see below).




    Many viruses masquerade themselves as SVCHOST to escape detection. Some have names that are similar, such as SCCHOST, others actually drop a program file called SVCHOST in the Windows folder or a Windows subfolder.


    Recommendation :
    The first recommendation is a simple one : always have a good antivirus product which is regularly updated (automatically preferably) and always renew your updates subscription when it expires. To detect if you have a virus that calls itself SVCHOST, first see if its full path shows up in The Ultimate Troubleshooter as either C:\WinNT\System32\Svchost.exe or C:\Windows\System32\Svchost.exe – if it does not, then it is almost certain you have a virus. Secondly, if you have Windows 95/98/ME rather than Win2000/XP/2003, then it is also almost certain you have a virus. Thirdly, go to the Services tab of The Ultimate Troubleshooter and look for the following service – if you find it then you probably have a virus too :


    System Important Message service




    det her er hvad jeg har men hvad skal jeg gøre ved det når jeg ikke kan finde noget virus program der kan fjerne det ?

  • Gad godt nok ikke lige at læse den smøre igennem. Jeg har fri hele ugen og jeg bliver temmelig doven af at gå hjemme.
    Start op i fejlsikret tilstand og se i regedit.
    Meld tilbage hvilke ting der er sat til at starte op.
    Hvis du ikke har en firewall kørende eller har de nødvendige sikkerhedsopdateringer vil der ikke gå mange sek fra du starter op til du har en orm/virus på besøg....tro mig jeg har oplevet det mange gange med venner og families pc'er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Gad godt nok ikke lige at læse den smøre igennem. Jeg har fri hele ugen og jeg bliver temmelig doven af at gå hjemme.
    Start op i fejlsikret tilstand og se i regedit.
    Meld tilbage hvilke ting der er sat til at starte op.
    Hvis du ikke har en firewall kørende eller har de nødvendige sikkerhedsopdateringer vil der ikke gå mange sek fra du starter op til du har en orm/virus på besøg....tro mig jeg har oplevet det mange gange med venner og families pc'er.


    har ingen af delene for kan ikke få lov til at installer det, computer afslutter bare tingene som om man trykke på x oppe i højret...

  • ved ikke hvad jeg har gjort, men det har åbenbart virket og jeg har ikke rigtigt gjort andet end det jeg havde prøvet 100 gange før... :P men tak fordi i ville hjælpe.. :rules: