Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 13. april 2004, 21:40

da jeg er totalt newbie hvad programmering angår vil jeg lige spørge om hjælp til et par ting herinde:

hvad for nogle programmer kan man programmere med (kan i eventuelt give et link til et sted hvor man kan downloade)???

og er der nogen som har en guide til hvordan man programmere???

de programmer i foreslår må gerne være til begyndere og jeg behøver heller ikke at kunne programmere de mest sindsyge ting i det (bliver nok også lidt svært når man er newbie ;) )

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

2

tirsdag, 13. april 2004, 23:45

Aller først skal du nok gøre dig klart hvad du vil programmere i, og det gør du nemmest ved at finde ud af hvad du vil programmere.

Om det skal være hjemmesider eller programmer der kan udføre forskellige opgaver.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

3

tirsdag, 13. april 2004, 23:51

Hvis det er hjemmeside kan jeg kun sige 2 ting:

Find Notesblokken frem!

besøg www.html.dk!

Så er du godt igang! Og husk www.google.com er din ven ;)

4

onsdag, 14. april 2004, 09:08

jeg vil gerne kunne lave programmer som kan udfører forskellige opgaver

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

5

onsdag, 14. april 2004, 10:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af joatim
jeg vil gerne kunne lave programmer som kan udfører forskellige opgaver

Perl er et fedt sprog! Men er bedst til at lave forskellige scripts i.

C++ har rigtig stor udbredelse, men (specielt MFC) har en stejl indlæringskurve.

Java, er så vidt jeg ved, lidt nemmere at gå til og bliver mere og mere udbredt.

VisualBasic er, for nogen, ikke rigtig programmering, men ikke desto mindre nemt at gå til og man får hurtigt noget op at køre.

Så jeg vil anbefale at du starter med VB, finder ud af om det er noget du synes om, og så hopper på fx java eller C++.

Der findes gode IDG hæfter for begyndere i alle sprog, og på nettet ligger der 1000-vis af guides.

Prøv fx. www.w3schools.com

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (14.04.2004, 10:22)

6

onsdag, 14. april 2004, 17:37

Jeg vil anbefale at du starter på Visual Basic

Jeg selv lærte lidt Visual Basic 6, ved at leje en bog på biblioteket - I øvrigt var det en KANON bog! Den hedder 'Start på Visual Basic 6'

I morgen modtager jeg en bog med posten om Visual Basic .Net - .Net er en forholdsvis ny programmerings form.. Det er stadig noget af det samme, dog er en del ting blevet ændret / Forbedret..

Jeg vil helt klart anbefale dig at starte med en bog ;)

Man kan godt finde samples, og kode til specifikke ting, men til at begynde på er bog det bedste efter min mening :)

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

7

onsdag, 14. april 2004, 17:45

Hvad er det helt præcis Visual Basic kan?

8

onsdag, 14. april 2004, 18:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af miniebbe
Hvad er det helt præcis Visual Basic kan?

Hvad kan det ikke? :)

Du kan fx bruge det til at lave programmer til at administrere database m.m.

Det er stort set kun fantasien, der sætter grænser.

VB er et højniveau's sprog, som skjuler en del af funktionaliteten for brugeren. Som begynder er dette godt da det er nemt at gå til, men fx C++ har væsentligt flere frihedsgrader.

9

onsdag, 14. april 2004, 18:20

er VB shareware eller freeware? eller ingen af delene? :boxed:

10

onsdag, 14. april 2004, 19:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af miniebbe
er VB shareware eller freeware? eller ingen af delene? :boxed:

Det er en del af MS Visual Studio pakken, så: Nej, hverken free- eller shareware.

Dog kan man købe bøger hvor det følger med for ca. 500,-

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.