Hp probs. De skide scrollbars!!

  • Grrrrr.... Jeg er ved at gå ud af mit go'e skind!!


    Sidder med en Hp og skal ha lavet nogle forbandet gennemsigtige scrollbars så det kun er pilene man kan se. Har fundet en masse turtorials via google, men lige gyldig hvad jeg gør så virker lortet ikke!


    Jeg har uploadet siden, og på min egen comp virker det helt perfekt, men på alle andre der er scrollbarene stadig synlige!


    Jeg bruger den der chroma(blablabla) i mit Iframe tag, altså der hvor jeg har lavet Iframet. ydermere har jeg self. linket mit stylesheet til siden med Iframet på, hvor indstillingerne også er sat som på diverse turtorials...


    hvad gør jeg forkert???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Kom lige i tanke om at de pc'er jeg har tjekket hp'en på hvor de stadig var synlige havde ikke SP1 installeret...


    Anyway her siden. Vil være lidt glad hvis kunne give lidt feedback hvorvidt scrollbaren er usynlig eller ej.


    www.themainstay.tk


    Har sp1 + 2, men kan stadigt se den :(


  • Lidt rodet, men det er også min første kodning...


    stylesheet'et ser self. sådan her ud:

  • Det vil så sige at din kode skal se således ud:
    <html>


    <head>
    <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
    <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
    <title>::he Mainstay:::</title>


    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://mainstay.1go.dk/style2.css">



    </head>


    <body background="bg.gif">


    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; position: absolute; left: 275; top: 0" bordercolor="#111111" width="684" id="AutoNumber1" height="512" background="interfaceskaleretgitterlogo3.jpg">
    <tr>
    <td width="679" height="466">


    <iframe name="Menu" width="117" height="371" style="position: absolute; left: 10; top: 123" border="0" frameborder="0" src="menu.htm" allowTransparency="true">
    </iframe>


    <iframe name="Showcase" style="FILTER: chroma(color=CC9966);" style="position:absolute; left:150; top:86; allowTransparency="true" style="position: absolute; left: 150; top: 86" border="0" frameborder="0" width="476" height="382" src="showcase.htm" allowTransparency="true">
    hejh</iframe></td>


    </tr>
    </table>


    </body>


    </html>

  • Sheet'et er uploadet og jeg har ændret koden, men stadig er scrollbaren synlig!


    EDIT: Og hvorfor er det lige at jeg ser dem som usynlige når jeg selv klikker ind på hp'en???


  • Ser umiddelbart rigtigt ud ;)

  • Nu har jeg startet forfra og bygget lidt af den op igen for at se om jeg havde begået nogen fejl undervejs.


    scriptet ser sådan ud:


    og scriptet for html inde i Iframet:


    sheet'et ser sådan ud:


    http://www.themainstay.tk dog er den forpulede scrollbar stadig synlig!!!


    hvad gør jeg forkert??? ;(

  • Alletiders. Nu kan jeg sikkert falde i søvn inden jeg skal opereres i morgen :boxed:


    Den er også gennemsigtig hos mig, men på den anden comp i hjemmet og hos min m8 er den stadig ikke. Hvad kan det skyldes.


    mangel på update eller hva? SP1/IE eller noget??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Alletiders. Nu kan jeg sikkert falde i søvn inden jeg skal opereres i morgen :boxed:


    Den er også gennemsigtig hos mig, men på den anden comp i hjemmet og hos min m8 er den stadig ikke. Hvad kan det skyldes.


    mangel på update eller hva? SP1/IE eller noget??


    Sikkert, tror kun det virker med ie6 og andre nyere browsere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Skide godt!! Lader til lortet virker, så må jeg bare få gjort opmærksom på at det kun virker med IE6!!


    Jep det virker fint nu :tongue: