Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. april 2019, 08:44

Det er et kendt spørgsmål, og jeg tror ikke jeg er alene om at synes at jeg fra tid til anden gerne vil prøve noget nyt.

Anyways, jeg har altid været glad for Chrome. Det har jeg kørt med i mange, mange år.
Men for et par måneder siden valgte jeg alligevel at skifte til Opera. Jeg må sige, at jeg siden da ikke har kigget mig tilbage. Jeg er blevet SÅ glad for at bruge den.

Jeg kan komme med nogle iagttagelser jeg har gjort mig efter mit skifte. Både på godt og ondt.

Pros:
  • Indbygget personligt nyhedsfeed.
  • Alternativt nyhedsfeed i nyåbnede faner.
  • Panel i venstre side med genveje til en masse features.
  • Indbygget Facebook-chat i venstre panel.
  • Super hurtig og mindre krævende end Chrome.
  • Indbygget Dark-theme.
  • Indbygget Picture-in-picture videoafspilning. Fx YouTube som PiP i hjørnet eller in-game hvis du farmer i et spil.

Cons:
  • Hijacker XML-feeds og præsenterer dem i nyhedsfeed (kun relevant ift. mit arbejde).

Hvad bruger du, og hvad er du glad for ved den?

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27/2560x1440@144 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703

2

fredag, 19. april 2019, 09:17

Jeg bruger og har brugt Chrome gennem mange år efterhånden. Den er simpel og let at konfigurerbar ned til mindste detalje.

Opera benyttede jeg i starten, men valgte hurtigt Chrome.

Built-in ad blocker mangler jeg i Chrome, men denne del er heldigvis nem at kompensere for med extensions.

3

fredag, 19. april 2019, 11:15

Jeg bruger selvfølgelig Safari. Og så har jeg Chrome installeret fordi deres Citrix App fungerer rigtig godt.

Rekx

If you can't make it good, at least make it look good

4

fredag, 19. april 2019, 13:48

Min daglig browser er Firefox. Synes det er vigtigt at støtte firmaer som Mozilla, der er motiveret af andet end profit. Så er deres privatpolitik også langt bedre end Chrome. Den er også blevet rigtig solid efter deres quantum opdatering.

Dog bruger jeg stadig Chrome til min front end development. De er ofte hurtigere med nye funktioner og så er Blink/Chromium også den mest brugte browser engine der er. Begge er vigtige når man udvikler.

Intel I5 4690k Stock / Asus Maximus VII Hero Z97 / Asus GTX 780 DirectCU II / Noctua NH-U12P SE2 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / Patriot Viper 3 16GB

5

fredag, 19. april 2019, 18:40

Jeg bruger opera med Adblock og VPN aktiveret.

6

søndag, 21. april 2019, 04:06

Jeg bruger to forskellige versioner af Firefox suppleret med Tor. Jeg bruger to forskellige versioner, da udviklingen til Linux og Windows befinder sig forskellige steder, så det er lidt mere et nødvendigt onde. Jeg er imidlertid ganske glad for Firefox- og har været det længe efterhånden. De er ved at være virkelig langt fremme i gamet - og som nævnt længere oppe, så er der også et koncept og et mindset bag Mozilla som jeg til hver en tid vil foretrække at støtte.

Jeg nægter at røre ved Chrome :/

Citeret

If I cannot move heaven, then I shall raise hell !

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.