home vs. pro (xp)

  • hey gejlere
    jeg går og overvejer at købe en ny pc. Der følger win xp home med, men jeg har muligheden for at skifte home ud med win xp pro for et mindre beløb..
    men hvad er forskellen og er pro 500 kr. værd?


    så spørgsmålet er:


    (HOME) :boxing: VS. :boxing: (XP) ?


    hvem vinder?


    -tak
    //flasken

  • Der er nogle fordele ved netværk osv. ved XP PRO.


    Men generelt vil jeg bare anbefale dig at køre XP HOME. Der er INGEN forskel i ydelse på de to systemer. Har selv kørt med begge to, og kan ikke mærke forskel. De ekstra funktioner der er i XP PRO, er ikke noget man bruger i 'dagligdagen'.

  • Hvis du skal på trådløst netværk kan det godt være en fordel at købe pro, da det har nogle flere features når det gælder netværk... på hvores skole virkede internettet/netværket ikke på home...

  • ok, men er det pengene værd...? - det er godt nok en bærbar hvor jeg skal have WLAN på, men det kan vel sagten lade sig gøre på en home-pc?

  • hvis du overvejer at købe pro versionen får di IIS med som er den indbyggede windows version af en webserver. det funkgere ganske fint og så skal man ikke til at finde andre webserver som fx apache. ellers er der ikke den store forskel. ikke som en enkelt man bruger. så hvis du ikke har noget imod at skulle aktivere vindows så køb home versionen

  • Hvis du har Windows i forvejen så brug dog det igen og spar lidt penge ved køb af maksine, det er sikkert noget pre-installeret win der er med..!

  • Xp pro er sku okay men jeg vil anbefalde dig at bare købe home version for du vil ikke kunne mærke forskel såhh... det vill være dumt at gi 500 kr ekstra for når du slet ikke ville kunne mærke det i hverdagen Selvfølgelig har xp pro en masse smarte functioner men dem vil du ikke have brug for i hverdagen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Hvis du har Windows i forvejen så brug dog det igen og spar lidt penge ved køb af maksine, det er sikkert noget pre-installeret win der er med..!


    Det er ulovligt :))...

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg tænkte på .. hvor meget fylder de to versioner så ? Er det ikke ca det samme ? ...

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Har prøvet at køre begge 2, men syns at Pro er det der har kørt mest stabilt, så det holder jeg mig til...

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Siger nu også Home... Har også haft PRO.. Men der er Virkelig ingen forskel.. Syns alt køre fint i lan osv.. Men hvis du har 2 cpu (som nævnt) så er det pro du skal ha.. Men 500 er lidt meget..

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tænker du på Windows-Mappen ?.... Kig. Jeg kører med XP PRO SP1 osv...


    Ja men også de programmer der følger med.. Man kunne jo godt tænke sig at hvis man har pro følger der flere programmer med end i home.. Disse programmer bruger man højst sandsynligt ikke.. Og derfor fylder de bare.. Men hvor meget fylder home så med sp1 ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg har nu selv oplevet at windows mappen er blevet større og større med tiden, men grillrottens billede passer fint nok hvis man lige har installeret XP. Men som sagt så har XP tendenser til at vokse uhæmmet:D.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dalingo
    Jeg har nu selv oplevet at windows mappen er blevet større og større med tiden, men grillrottens billede passer fint nok hvis man lige har installeret XP. Men som sagt så har XP tendenser til at vokse uhæmmet:D.


    Min installation er nu MEGEt gammel.... :)) .... og vokser ikke uhæmmet her. Har aldrig oplevet at Windows gjorde det i nyere tid så vidt jeg husker.


    Det der dog irretere mig at man ikke bare lige kan fjerne de elementer i Windows som man ikke ønsker. Ja, man kan fjerne FÅ ligegyldige ting og deaktivere andre, men er jo langt fra det optimale.


    Ser frem til den dag MS får en dom på at de SKAL lave en mennu hvor man kan fjerne ALT det i Windows som man ikke vil have .... Det skal jo nok komme en dag. :))


  • Kan du nu sagtens. Det er bare et spørgsmål om at gøre det ordentligt fra starten.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Det er ulovligt :))...


    Nej, det er ikke ulovligt, at bruge en installation fra en anden computer, hvis den også er lovlog. Du må jo selv bestemme hvilken computer, du vil installere dit indkøbte Windows på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    Kan du nu sagtens. Det er bare et spørgsmål om at gøre det ordentligt fra starten.


    HeHe.... Ja, MOD MS´s vilje så kan man godt fjerne nogle dele af Windows ... Men pointen var nu at MS bare skulle lade være med at holde så godt fast at man næsten er nød til at hacke windows for at det kører optimalt. Er jo lidt til grin. Derfor skrev jeg at jeg glæder mig til den dag MS får en dom der siger at de skal løsrive alt og give brugerne mulighed for at lade være med at installere det som de ikke vil. Gælder alt lige fra IE til MS´s "FireWall" .... De muligheder man har nu som almindelig bruger jo til grin mildest talt...


    Grunden til jeg kører med PRO frem for HOME er fordi jeg har haft nogle uheldige ustabile oplevelser med HOME .... Spøjst nok ja. Og så var PRO gratis imens at jeg skulle give penge for HOME. Nej har fået det lovligt, så der er ingen der behøver at skrive "warez" osv.