Ansigtsgenkendelse på mine billeder

  • Hej.


    Jeg har efterhånden haft et digital kamera i mange år, derfor har jeg mange billeder 8o


    Er det muligt at bruge software til at fortælle hvem der er på billederne? Hvis ja, kender i nogen gode programmer?


    Det jeg gerne vil er:
    Få et program scanne alle billederne i en mappe og sætte navne på personerne på billederne, så jeg f.eks. kan søge på "Hans" og så få besked på hvilke billeder "Hans" er på.
    Det vil kræve at jeg fortæller hvem "Hans" er første gang programmet finder ham på et billede.


    Mvh.
    Lmg.

  • Ved facebook har noget lignede.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hej.


    Ja det har Facebook, men kun på billeder man har lagt på Facebook.


    Google har det også på Google drive, men kun i USA. Vist nok noget med Privacy issues.


    Jeg leder efter en tredje mulighed.


    Mvh.
    Lmg.

  • Hej,


    Jeg bruger Google Photos til (gratis) opbevaring af min samling af fotografier gennem tiden. Der er vel omkring 20.000 stk. Som nævnt, så har Google funktionen, men officielt er den ikke aktiveret i danmark. Dog fulgte jeg for et par år siden en guide, hvorigennem jeg kunne aktivere funktionen på min danske google bruger. Det har formentligt været noget med at indstille min bruger til amerikansk og så tilbage til dansk.


    Alternativt, hvis du er Mac-mand, så skulle funktionen vistnok også være indbygget i Apple Photos (eller hvad det hedder)..

  • Jeg skal lige tilføje, at ansigtsgenkendelsen i Google Photos virker fortrinligt! Selv på mørke billeder, hvor man selv har svært ved at spotte en person, genkender Google personen. Det er sjældent jeg oplever fejlgrupperinger.

  • Hej.


    Jeg har fået Google Foto til at virke ved at bruge en VPN forbindelse. :9xo


    Jeg oplever dog lidt problemer med at Google ikke tilføjer nye ansigter på nye fotos, det arbejder jeg stadigvæk med.


    Plex kendte jeg ikke til, tak for tippet, jeg vil kikke nærmere på det.