Lidt noob spørgsmål om VPN

  • Humblebundle har et års VPN til omkring 7 dollars lige nu, så kunne lige så godt prøve det. Så mange steder anbefaler, at man bruger en, men jeg tænker, at det ikke kun kan være en god ting, der må være nogle negative konsekvenser ved det.


    Er min forbindelse fx ikke langsommere nu? I stedet for, at man traffik går direkte ud på internettet til den server, jeg skal til, så skal den først til amsterdam, og så videre? Det ser ud til, at mit LoL har fået tilføjet 10 ms.


    Også, steam bliver ved med at bede mig om at logge ind igen nu. Den ser vel, at det er en ny IP, og så skal jeg indtaste steam guard hver gang. Troede da at serveren i amsterdam ikke skiftede IP hele tiden but what do i know. Det er da vildt irriterende at skulle gøre.


    Hvis i har anden viden om VPN, som kunne være relevant, så vil jeg også gerne vide det :)

  • Hej.


    Jeg kender ikke så meget til det program som humbelbundle har i deres pakke. Jeg bruger selv F-Secure Freedome VPN. Mit net er ikke blevet mærkbart langsommere. Jeg har lige taget en test, 8ms på trådløst.
    F-Secure serveren står dog også i København og ikke Amsterdam. Hvis du først skal en tur til Amsterdam så ja, så bliver dit net langsommere.


    Selvom F-Secure skifter IP hvergang der logges på, er min Steam ligeglad. Måske har Steam en indstilling? Blizzard App og Geforce experience har jeg heller ikke problemer med.


    Håber du får det løst.


    EDIT:
    Under Steam -> indstillinger -> konto kan der sættes et flueben ved: Gem ikke kontooplysninger på denne computer. Måske er denne indstilling aktiv?

  • Den instilling var ikke aktiv :(


    Min forbindelse er generelt mere ustabil nu. Har lige vækket maskinen fra slumre eller dvale, og kunne se, at Discord og Skype prøvede at forbinde igen, men var fanget i et loop. Hjemmesider ville ikke loade heller. Da jeg slog det fra virkede det hele med det samme igen. Det da ikke særlig sjovt at have VPN, hvis hele ens oplevelse bliver dårligere og mere besværlig, bare fordi man har sølvhat på...

  • nar nu du slev siger du er noob mht til vpn saa tillader jeg mig at spoerge


    Hvad er foremaalet med at du koere bag VPN?
    hvis det er for at undgaa at blive tracket saa er der mange andre ting du burde goere foer du gaa pa vpn

  • Havde bare læst at det generelt var anbefalet, at man brugte VPN, og her fik jeg det meget billigt, så ville have nogle egne erfaringer med det.
    Jeg er ikke meget for alt den overvågning på nettet, fx Facebook der holder øje med andre sider, som jeg er inde på. Det synes jeg er krænkende, det kommer slet ikke dem ved, hvad jeg laver ude fra deres domæne. Så må de gætte sig til hvilke announcer, jeg hellere vil se.
    Jeg har ting som uBlock og Disconnect allerede. Ikke særlig shady ting jeg laver, men det er princippet.

  • jeg er helt enig i dit principt hvilket netop er arrsagen til jeg ville hoere ind til aarsagen.


    De ting du naevner hjalper en VPN bare ikke paa. din browser kan fin traeker rundt paa nette via cookeis og browser fingerprinting saa din unikke Identita paa netter vil stadigvake bliver overvagge at baade google og facebook og andre tracking firmaer.
    De vil bare ikke kender din ip. men de har altsaa dint facebook profil og google konto til at hange alt din aktivitet op paa.


    sa derfor jeg siger at det er tosset at starte med VPN som du skal betale for ( hvor billigt det end matte vare) nar der er virknings loest for formaallet som ellers kan angribes storset graits.
    Husk ogsaa at nu giver du alt din traffk info til din vpn udbydder og har du checker om de ellers tracker dig? for saa er du jo ligevidt igen


    Saa foer du betaler penge for din vpn er det mindst to ting du skal checke
    - hvad logger de af information omkring aktivitet
    - hvem udgiver de dem til (husk paa at i USA skal de lovpligt overgive alt info til politiet og andre 3 bogstavres orginasation)



    og en hel del ting der skal rettes i din maade at tilgaa nettet paa


    Browser opsaetning
    - Disable 3parts cookies helt. (stor nemt engang ting at goere)
    - evt automati modtoge 1st parts cookies men slet dme ved luknings og lav en hvid liste til dem du vil beholder ( autologin paa sider) (lidt svaeret og besvaerligt i starten af hvid liste sine sites
    - set din reffer header til altid at vare siden du gaar til. ellers kan kan et link med refer header, fortaller den side du besoeger hvor du kom fra. (Engang ting rimeligt nemt i din browser
    - slaa Do not track til ( engangs ting rimelgit nemt i din browser. hjaelper dog ikke det store men lidt)
    - disable WebRTC i din browser


    Browser Plugins (jeg bruger sevl cyberfox saa find evet plugsin til dit favorits browser
    - jeg ved ikek hvordan du har sat ublock op men jegbruger selv noscript og sat den til altid at accepter hoved domanet jeg besoges. dvs alle 3parts scripts blive ikke koert paa min maskine men seelve siden virker fint)
    - installer better privacy for at slette flash cookies eller lad helt vare med at bruge flash (engang ting igen. dog kan det gives issues med savegame i nogle flash spil som f.esk clicker heroes)
    - Installer httPS everywhere plugin (igen engangs opsaet og glem alt om det
    - installer canvas blocker og saet den ti atldi at give random data retur til sites.
    - installer random agens spoofer. jeg har den sel sat til at skifte en gang i timen



    De fleste af disse ting er ting du saetter op en gang og derefter brude alting virker som det plejer
    primare cookie sletsning og whitelisting kraever lidt tid til at saette op
    no scrip har jeg stoed paa 1-2 sider der ikke virkede optimalt.
    resten har jeg ikke oplevet kravet noget efter opsaetningen

  • undga i oeverig disse plugin som praler med sikkerhed og privathed men som tracker dig


    1. WOT-Web of Trust
    - https://www.ndr.de/fernsehen/s…ung,panoramadrei2296.html (deutsch)
    - http://www.ghacks.net/2016/11/01/browsing-history-sold/ (english)
    2. Ghostery
    - https://www.heise.de/newsticke…ker-Ghostery-1890879.html (deutsch)
    - http://www.businessinsider.com…o-advertisers-2013-6?IR=T (english)


    jeg ved ikke mht til disconnect da jeg ikke bruger det