køb af lovligt software

  • Jeg løber ind i mellem ind i en stakkels person der har fået smidt en ulovlig version af windows på sin pc, og jeg vil gerne give dem et lovligt billigt alternativ til en cd/dvd.
    Så sad jeg og lurede rundt på Edbpriser og fandt denne side: https://www.lizengo.dk
    Det ligner et legit firma, og det ser ud til at man kan købe en lovlig licens for under 500 kr.
    (hvilket hjælper meget når man fortæller folk at et spil koster det samme, og at de skal jo huske at de kan bruge den licens resten af pcens levetid).
    er det en mulighed eller vil anbefale andet ?
    jeg tænker ting som g2play og g2a er lidt udelukket, da jeg havde noget bøvl med at få en key til l4d2 i sin tid.

  • du kan købe software licenser meget billigt på ebay. :9xo

    Fra private - Uden nogen form for sikkerhed. Men ja... Du "kan" købe mange ting på eBay.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg fik bestilt en ny pc på Black Friday, den kommer i næste uge. Så nu mangler jeg bare Windows til den, jeg har været inde og kigge på Kinguin som foreslået, det er jo en super pris. Men hvordan betaler i derinde, bruger i paypal? det har jeg aldrig prøvet før og vil helst ikke til at oprette konto bare for det. eller bruger i bankoverførsel? så er man jo rimelig dårligt stillet hvis man bliver snydt. er der steder man kan betale med visa? jeg vil hellere betale lidt mere for den tryghed/komfort synes dog det var en pebret pris hos komplett, som var der jeg købte pcén.

  • Kender ikke lige Kunguin, men jeg plejer at bruge Paypal af dovenskab når det ikke er flere penge.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • #8
    min makker har købt et par licenser på G2play, som sjovt nok er samme side som kinguin.
    fungerede fint.


    Ellers sad jeg i weekenden og se en video på Youtube fra en kanal der hedder "Pouls hardware" hvor han køber en windows licens til hans nybyggede pc over kinguin og installere den op.
    jeg er på arbejde lige nu, men kan finde den i aften hvis det har interesse.


    alt i alt, kinguin er fin, og du kan lige ticke den der boks af med "buyers guarantee" i tilfælde af windows licensen ikke aktiveres, så du kan få penge retur igen.

  • Låner lige tråden her til en forlængelse, men nu med Win7Ultimatum OEM 64 bit. Sådan en licens kan købes for 160 kr hos Kinguin og det er jo ganske billigt.
    Men hvor får jeg installations filen/CD'en fra?
    Jeg har en Win7 Home 64 bit CD og en Win7 Pro OEM 32 bit CD, men de kan vel ikke bruges?


    Det handler om en ældre PC der blev opgraderet til Win 10 i gratis perioden, men den kører ad helved til - nok mangel på drivere - og nu ønsker jeg at gå tilbage til Win 7 med en clean installation. Den gamle Win 7 licens bruges nu på en anden PC.


    Så hvis jeg køber dette tilbud, hvordan får jeg så installations filerne/CD'en? Jeg ønsker at køre 64 bit.


    https://www.kinguin.net/catego…ndows-7-ultimate-oem-key/