Windows 10 - hvilken bør jeg købe?

  • Hej Allesammen


    Jeg tænker på at købe et nyt operativsystem og vil lige høre hvilket I synes det skal være af følgende?


    Windows 10 Home 64-bit OEM (UK) - DVD - Pris ca. 750 kr.


    Windows 10 Home 32/64-bit USB (UK) - Pris ca. 915 kr.


    Windows 10 Home 32/64-bit USB (DK) - Pris ca. 905 kr.


    Windows 10 Home 64-bit OEM (DK) - Pris ca. 900 kr.



    Selv synes jeg umiddelbart at Windows 10 Home 32/64-bit USB (DK) vil være fint.



    På forhånd tak!

  • Jeg bruger selv win 10 home 64 bit, og det system kan alt hvad jeg skal bruge det til.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Til de priser du har fundet, ville jeg klart holde mig langt væk fra OEM. Det er "engangs" installationer, som er ugyldige hvis du skifter for meget hardware (typisk bundkort) senere hen. OEM kan fåes til under 300.- mange steder på nettet.


    USB udgaven ser ud til at være en typisk retail ifgl. en hurtig google søgning - og så slipper du for selv at skulle lægge det over på et USB drev.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej
    Er dit indkøb af win 10, til en nuværende pc med win 7 eller op efter ?
    For er det tilfældet, så har MS en skjult opgraderingmulighed til win 7-8.1 pc'er/laptops
    http://www.microsoft.com/en-us…sibility/windows10upgrade


    som selvfølgeligt vil gå ud fra hvad du har på den pågældende pc, dvs at er det en win 7 home premium OEM, så vil du blive opgraderet til win 10 home OEM, BTW alle opgraderingerne til win 10 vil ende som OEM, og derfor låst til præcist den pc's hardware, små ændringer vil være tilladt, og lidt større vil kræve et opkald til MS dk


    Jeg har fundet 2 stk retail win 10 32/64 bit usb
    https://www.proshop.dk/Operati…me-3264bit-Dansk-/2512132 898 kr uden fragt


    https://www.proshop.dk/Operati…-3264bit-Engelsk-/2512131 888 kr uden fragt



    Retail er brugerens ejendom
    OEM er pc'ens ejendom

  • Tak for at I kom tilbage til mig.


    Det bliver så nok en retail USB jeg skal have.


    Det er til en ny PC jeg er ved at bygge fra bunden.


    Men skal det være Dansk eller Engelsk man bør vælge?

  • Det er jo helt op til dig selv. Du kan altid lave en ny USB nøgle med et andet sprog - Eller bare installere det selv når du er inde på skrivebordet efter installation.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er jo helt op til dig selv. Du kan altid lave en ny USB nøgle med et andet sprog - Eller bare installere det selv når du er inde på skrivebordet efter installation.

    Hm, er du helt sikker på det? Det er mit indtryk, at Home-versionernes serienummer er bundet til det sprog man køber den til. Jeg købte bl.a. en Retail Pro version for at have muligheden for at skifte sprog, da det netop er en af de ting Microsoft fremhæver, at man får med til denne version...

  • Jeg har installeret Dansk sprog igennem kontrolpanelet de sidste mange, mange installationer fra en UK installation. :)


    Edit: Hovsa. Det er et Pro licens jeg bruger til at installere på folks maskiner.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • well på et sted som kinguin.net kan man få win 10 home licenser(oem) for omkring 20 dollars :-)
    det kan betale sig hvis du ikke skifter hardware i maskinen en gang om året :-)