Win 10 opgradering

  • Hejsa.
    Jeg har et spørgsmål til opgradering. Kan følgende lade sig gøre. Opgradere fra Win 7 til Win 10 på en computer: svar ja. Kan man så tage den Win 7 som man jo så ikke bruger mere, og installere den på en helt ny computer (bundkort, ssd) og derefter opgradere til Win 10 på denne eller bryder man nogle licens regler , som så forhindrer dette. Håber at i kender svaret.
    Venlig hilsen foyn.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.

  • Det er ikke muligt nej. Dit gamle licens bliver slettet fra Microsoft's databaser så det ikke længere kan aktiveres. Du får et nyt licens i bytte for Windows 10...eller rettere de tager et digitalt billede af din hardware's unikke serienumre og bruger det som en form for "pas" til fremtidige installationer da de er holdt op med at bruge licensnøgler.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ok. Tak for info. Håbede på at det kunne gøres, men troede nok at det ikke var muligt.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.

  • Øhh!
    Jeg havde en HTPC med Win7 licens og den blev opgraderet til Win10. Det fortrød jeg bitteret, og da dens aktive dage alligevel var få besluttede jeg at den skulle dø.
    Jeg genbrugte så min Win7 licens på denne maskine og Micro$oft tilbyder mig Win10 uden disktution. Den har jeg endnu ikke taget i mod, men agter at gøre det.
    Det er selvfølgelig to gange hardware, men det er den samme Win7 licens der er/bliver opgradret to gange.

  • Installeret? Eller aktiveret?


    Du har 30 dage til at rollback til det gamle system - Så det kan sagtens være at Microsoft kun "renser" de gamle nøgler ud på en månedlig basis. Du kan forøvrigt sagtens installere Windows på mere end en maskine hvis det er Retail - Den gamle maskine bliver så bare de-aktiveret.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • HTPC'en blev aktiveret og levede i ca 3 måneder før jeg gav op. Da jeg havde givet op kom Win7 på denne maskine.


    Nuværende maskine kører Win7, og opgraderingstilbuddet kommer i tide og utide, men er endnu ikke installeret.


    Jeg mener ikke at jeg gør noget ulovligt, idet jeg bruger min Retail licens på én maskine.


    I følge hvad du skriver er Win7 så deaktiveret på HTPC'en og det kan sagtens være rigtigt, da den jo blev opgraderet.