Registreringsnøgler efter opgradering til Win10

  • Hej Tweak.dk


    Jeg benyttede mig i tidernes morgen af et tilbud om at opgradere fra Windows 7 til Windows 8Pro for kun 230,-. Jeg har stadig begge legit nøgler men har i mellemtiden opgraderet min PC til Windows 10 Pro, gennem Microsofts gratis opgraderingstilbud.


    Da jeg i øjeblikket overvejer at sælge min PC er spørgsmålet derfor, hvad der er sket med mine to Win7 og Win8pro nøgler? Kan jeg sælge min PC, købe en ny og herefter bruge mine to legit nøgler til at opgradere til Windows 10 Pro på den nye maskine, således, at jeg reelt bruger min Windows 8 Pro til at opgradere to forskellige maskiner til Windows 10 Pro - eller er de to nøgler låst til den Windows 10 aktivering der ligger på min nuværende PC?


    På forhånd tak for hjælpen :rules:

  • Da du opgraderede til Windows 10, blev din hardware sammensætning sat sammen med den registrerings nøgle din win7/8 var udstyret med. Disse oplysninger har Microsoft (M$) nu.


    Hvis du skifter HELE din PC ud, vil jeg gætte på at du skal have en ny nøgle hos M$. Hver hardware del i din PC har en værdi, så man kan med samme nøgle skifte X antal point ud, inden nøglen bliver "ugyldig" Ny harddisk / nyere RAM "koster" vist ikke så meget, hvorimod et bundkort er en "dyr" affære "point mæssigt". En HELT ny PC er ret mange "point" så jeg tvivler på at din gamle nøgle vil virke... men du kan enten prøve dig frem eller forhøre dig hos M$