Finde windows 8/8.1 licens nøgle ???

  • Jeg har en bærbar med Windows 8 på.
    Harddisken er stået af og kan derfor ikke finde nøglen.
    Har læst på Microsoft hjemmeside at man skal insdtallere et program på den , så kan man udlæse nøglen , men det er jo lidt svært når hdd er stået af.
    Så er der virkelig ikke andre måder ???????



    SMLDK

  • Din bedste chance er sgu nok at installere Windows igen på en ny disk også aktivere Windows via telefon. Det tager sådan cirka en evighed (1 time for mig), fordi du skal igennem 10 forskellige mennesker og et hav af spørgsmål, fordi de vil sikre sig, at du nu også har haft en original licens. Efter samtalen laver de så en ny licensnøgle, som de sender til dig pr. mail.

  • Når Windows 8 og opefter installers med Windows licensen som lægger i UEFI bios skulle de gerne blive aktiveret automatisk, hvis du vil ha læst nøglen ud kan du køre det med RWEverything.


    Link: http://rweverything.com/


    Når RW Everything er startet tryk på ACPI Table og derefter under MSDN, så skulle du gerne kunne se license nøgle som vist på billedet herunder ;)


    [Blocked Image: https://thecomputerperson.files.wordpress.com/2013/09/findwin8key.png]

  • Det kan jeg ikke .
    Den org hdd er stået af og kan ikke installere på den , slet ikke komme i kontakt med den.
    Har nu lagt en anden hdd i og hentet windows 8.1 og installeret , men øhhhhhhhhhhhh , det er windows 10 som den lægger ind , og ja det er 8.1 jeg hentede på MS . :boxed:
    Og MS har ikke support i weekenden.




    SMLDK

  • Nu når du har fået installeret Windows 10 på en ny disk, hvis det er den rigtige udgave så skulle den gerne aktiver sig selv, ellers må der jo være et Windows badge på bærbaren som viser om den er lavet med normal Windows 8.1 el. Pro udgaven.

  • Din bedste chance er sgu nok at installere Windows igen på en ny disk også aktivere Windows via telefon. Det tager sådan cirka en evighed (1 time for mig), fordi du skal igennem 10 forskellige mennesker og et hav af spørgsmål, fordi de vil sikre sig, at du nu også har haft en original licens. Efter samtalen laver de så en ny licensnøgle, som de sender til dig pr. mail.

    HAHA ! Har næsten lige haft fat i Microsoft support fordi jeg skiftede bundkort. Fik fat i sådan en rigtig indisk stereotyp med den fedeste accent. Det var næsten som at stå i Kwik-E-Mart og høre Apu snakke :P

  • Jeg har nu haft fat i MS i dag , en kvinde.
    Og de var skide ligeglade , det sagde hun ikke , men der var ikke noget at gøre.
    Jeg kunne købe en Windows 10 licens , det kunne hun hjælpe med , men ellers , glem det.
    Lorte firma.



    SMLDK

  • Jeg har nu haft fat i MS i dag , en kvinde.
    Og de var skide ligeglade , det sagde hun ikke , men der var ikke noget at gøre.
    Jeg kunne købe en Windows 10 licens , det kunne hun hjælpe med , men ellers , glem det.
    Lorte firma.



    SMLDK


    De Microsoft folk du får finger i, idag ved ikke en skid de sidder med 1500 ark papir de bare skal følge og det er det.


    Men gør det som jeg skrev, hvis nøglen lægger i UEFI så skulle du kunne finde den med RW Everything.


    det kan jeg selv og har efter monteret en Samsung 840 Evo i min Lenovo ThinkPad E540 og reinstalleret Windows 8.1 Pro og ny Windows 10 Pro et par gange og kan stadig se nøglen da den lægger i bios ;)