Windows 10 Hjælp

  • Hej allesammen.


    Jeg står og gerne vil opdatere mit windows fra 7 til 10.


    Mit spørgsmål er så, sletter den først windows 7 så der gøres plads til windows 10 på harddisken ?


    Fylder windows 10 mindre end 7 ? Det er fordi jeg har en SSD harddisk i som er ved at være fuld nemlig.


    Min SSD er på 112 GB.


    På forhånd tak :9xo

  • Kommer helt an på om det er det du vil eller ej - Windows 10 kan sagtens opgradere fra 7, så at dine gamle filer gemmes. Eneste der ryger er Windows selv.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej


    Min egen windows 10 installation fylder omkring de 19 GB, så kan du selv afgøre om det er meget eller lidt :)


    Og hvis du opgradere kan du vælge i mellem om du vil lade windows 7 filerne ligge, i tilfælde af at du inden for den første tid skulle få brug for at rulle windows 10 tilbage eller at lade windows 7 totalt slette under installationen af windows 10.

  • Windows kommer til at køre af H... til hvis du ikke som minimum sørger for at du har en 20-30GB fri plads efter installation.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Med mindre du laver en formatering, eller dropper muligheden for at vende tilbage til Windows 7, ligger installationen automatisk din tidligere installation i en Windows.old mappe på disken. Altså har du behov for en del mere end de 4 GB ledig.