Fjerne nVidia-driver

  • Hvordan fjerner man en nVidia-driver HELT ?


    Har en ven fra arbejdet der har købt mit forhenværende Radeon 9600 XT og skal derfor fjerne sine gamle nVidia-driver da han har haft et TI-4200 førhen .... Han gider ikke geninstallere i denne weekend.


    Findes der ikke et tool der fjerner alt ? Mener jeg at jeg har hørt ;)

  • Prøv evt. at kigge her:
    http://www.etplanet.com/download/ati_nvidia.shtm


    Der er en masse tools til nVidia og ATi..
    Har kigget lidt på det der hedder:


    Nasty File Remover 0.7.1
    -Nasty File Remover (NFR) can remove nVidia driver files from users system folder (non-recursive). It supports all known Windows versions and detonator versions. This is very handy if you switch drivers to find any left over files from previous used version.

  • jeg bruger bare tilføj/fjern programmer det virker fint og har ikke haft nogle problemer med det .

  • Plejer man ikke at skulle formatere når man skifter gfx :rolleyes:
    Det ville jeg hvertfald gøre :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeavyClaus
    Plejer man ikke at skulle formatere når man skifter gfx :rolleyes:
    Det ville jeg hvertfald gøre :crazyeyes:


    det er ikke nødvendig hvis man bare gør det rigtigt.


    jeg har endnu ikke haft problemer når jeg skifter fra ati til nvidia eller omvendt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    jeg bruger bare tilføj/fjern programmer det virker fint og har ikke haft nogle problemer med det .


    Ok ... Men ville lige være sikker på hans vejne ... Ville jo være trist hvis han ikke fik max ud af det dejligt 9600 XT som det jo er i forhold til hansd TI-4200 .... Ja, han overclocker ikke ... ;)


    Måske lidt trist når det nu kørte heeelt fint overclocket, men det går jo nok. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    det er ikke nødvendig hvis man bare gør det rigtigt.


    jeg har endnu ikke haft problemer når jeg skifter fra ati til nvidia eller omvendt.


    Heller ikke mig...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeavyClaus
    Plejer man ikke at skulle formatere når man skifter gfx :rolleyes:
    Det ville jeg hvertfald gøre :crazyeyes:


    Det er en skrøne - som ikke har noget på sig. Men det er et ret populært udtryk - som folk bruger når der er opstået problemer. I de fleste tilfælde så er det deres egen skyld at problemerne opstår. Fordi de ikke gør som andre i denne tråd skriver: Man skal bare gøre tingene ordentligt. Har aldrig selv formateret, efter at jeg første gang installerede hele "gøjemøget" 8)


    Guru3D har de noget af der evt. kan bruges.