Windows10 Home. Hvordan sætter i en ny PC op?

  • Hej


    Jeg har netop taget springet og købt ny hardware til en gamer pc. Jeg har ikke beskæftiget mig med Windows og hardware byg siden 03. Så jeg føler mig ganske grøn i teknikken :)


    Her er hvad jeg har sammensat til maskinen:


    Windows 10 Home på flash drive/ USB-stick
    Asus Maximus Hero VIII
    Core I7 6700K
    Noctua NH-D15S
    G.Skill Ripjaws V 3466MHz 2x4GB
    Samsung 950 Pro M.2 512GB
    Corsair RM 650W
    Grafikkort kommer på næste måneds budget :)


    Jeg tænker selv disse trin er nødvendige ved ny opsætning. Boote op -> Bios (XMP profil) og boot fra usb-stick -> Installation af Win -> Installere Drivere til bundkort.


    Der medfølger Anti-virus software (Kaspersky) skal jeg installere det inden jeg åbner iE. Jeg er noget usikker på hvordan jeg sikre maskinen og sådan. Findes der nogle gode sider med opsætning af windows og sikkerhed?
    Kan man installere sine spil klienter, så disse har adgang til nye patches. Men at man ellers har lukket af for verden (internettet)
    Kan godt være jeg er lidt for paranoid med den sølvpapirshat på :)

  • Det er nok en kende paranoidt, ja :)


    Så længe du holder dig fra sider som kan indeholde ... interessant indhold og bare tilgår Microsoft, nVidia og andre sider (Steam, Ubi, EA) så skal du nok klare dig. Der kommer jo ikke noget ned på maskinen medmindre du besøger en side.


    Men ja - Du kan sagtens starte med at installere dit anti-virus som det første når du lander på skrivebordet efter installationen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du kan sagtens surfe løs inden du installerer anti-virus. Som HerrMansen siger, så skal du bare holde dig fra mystiske ukendte sider, men alle de almindelige store sider man normalt besøger, dem sker der ikke noget ved at besøge.


    Ventede selv ca. ½ år før jeg installerede et anti-virus program.