Windows 10

  • Hej, er der nogle der kan anbefale et sted, hvor man kan købe en billig og lovlig version af win. 10 64 bits.. Har set på flere sider, og må sige nogle ser lidt for lyssky ud, til jeg tør bestille, så håber i kan hjælpe mig. :thumbup:

  • Tja... det burde de. Men der går en del snak om at Microsoft prøver at snyde sig udenom ved at opgraderede licenser kun bliver OEM - altså låst til dit nuværende bundkort.


    Om der er noget om snakken... tja. Under alle omstændigheder er en Windows 7/8 OEM licens en del billigere end en Windows 10 OEM. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tja... det burde de. Men der går en del snak om at Microsoft prøver at snyde sig udenom ved at opgraderede licenser kun bliver OEM - altså låst til dit nuværende bundkort.


    Om der er noget om snakken... tja. Under alle omstændigheder er en Windows 7/8 OEM licens en del billigere end en Windows 10 OEM. :)


    Det er da rigtigt, at win 10 bliver bundet til dit hardware.


    Skifter du ud rigemelig til, altså bundkort så skal man nok lige ringe til mocrosoftnummeret for at få udgaven aktiveret igen.


    Køber du den direkte fra Microsoft, så får du en retail udgave, og kan skife ligeså tosset, som du vil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du misforstår, Ebo.


    Jeg snakker om rygtet at ALLE udgaver af 7/8 der opgraderes til 10 (Uanset om de er OEM eller Retail) bliver omdannet til Windows 10 OEM. Altså ingen opkald til Microsoft hvis du skifter bundkort (medmindre du er heldig self.)


    Om du køber er forøvrigt irrelevant - Det er om du køber OEM (eller får) eller køber en Retail kopi. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har selv købt mine på... diverse grå sider. Det er aldrig en 100% ting da det er privat til privat (tænk eBay), men nogle af dem har "forsikringer" mod dårlige koder. Det er lidt af en labyrint, så jeg smider ikke gerne et link :D


    Ca. til samme pris som Bauner's links.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg købte Windows 7 på hwt.dk for 250,-


    Det kan endda sommetider gøres billigere derinde. Det var til gengæld en OEM key. Men stadigvæk. Windows 10 for 250,- det er altså fedt.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13