Pas på windows 10

  • Hvis du har Win 7 eller win 8.1 og vil køre Windows update manuelt, og ikke ønsker win 10:


    Gå først ind i anbefalede opdateringer og fjern krydset ud for Windows 10 ( står selvfølgelig nederst), før du går tilbage til vigtige opdateringer og downloader. Hvor er de grove.

  • Og hvorfor er de lige "grove"? Dit indlæg mangler godt nok noget belæg.


    Når det så er sagt, så kommer EU nok ind i sagen snart, da de ikke er meget for stealth opdateringer, uanset hvad en femten siders EULA siger. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Fordi, da jeg kom ind i update, stod der en vigtig opdatering, intet andet. Men da jeg er gammel, langsom og grundig, gik jeg ind i anbefalede eller frivillige, eller hvad det hedder. Der stod en masse uden kryds, nederst stod Win 10 med kryds. Så hvis jeg ikke havde opdaget det, var den formodentlig begyndt at installere, uden jeg vidste det.

  • Altså, med mindre du har tonsvis af ulovligt materiale liggende på din computer, så er der nok ikke noget at være bange for ved windows 10. De forsøger "bare" at indsamle info om deres brugere lige som alle andre, så hvis det er det du er bange for, så bør du nok tjekke din smartphone, diverse medlemskort af diverse butikker og andre abonnementer igennem, da der derigennem også bliver indsamlet oplysninger om folk. ;)

  • Jeg har installeret Win 10 på en ældre win 7 bærbar, som jeg ikke bruger. Win10 er flot. Men kan ikke lide interfacet. Rædsels historier om når det går galt. At jeg skal betale for at bruge 7 kabale og Minestryger(Eventyr), uhyrligt. At det er sværere at undgå en aktiv Microsoft konto. Ja vi er ikke ens.