windows 10

  • jeg prøver at få installeret windows 10 på min pc men inde på microsofts hjemmeside står der at man skal opdatere computeren indtil der kommer et lille windows ikon frem nede på proceslinjen, og så kan man opgradere gratis hvis man har windows 7 eller 8, det har jeg så prøvet men der kommer ikke noget ikon frem nede på proceslinjen med et tilbud om at opgradere gratis, så hvordan får jeg windows 10 installeret på computeren?


    bliver det muligt på et tidspunkt at købe windows 10 på CD med en produktnøgle ligesom med de forrige versioner af windows?

  • Metoden igennem proceslinjen er for "Hr. og Fru Danmark" - Det køres i omgange over en længere periode. Du har hele tiden kunne gennemtvinge opdateringen hvis du har de lyster.


    Du kan også allerede købe Windows 10 som download eller disk. Mht. til den gratis opgradering, skal du være opmærksom på at din nuværende type licens bevares. Opgraderer du en OEM version som er fulgt med en PC, er den stadigvæk bundet til det ene bundkort, og kan ikke udskiftes uden et nyt køb af Windows 10 (Det er bl.a. derfor at OEM koster en 1/4 af en "fuld" genbrugelig Windows udgave)



    Brug værktøjet forneden til at hente Windows 10 manuelt - Du får muligheden for enten bare at installere, eller smide det på en skive/USB stik
    https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10


    NB: Husk at første gang du opgraderer SKAL det være en opgradering, ikke en clean install. Microsoft skal bruge dit gamle licens til at konvertere din licens til deres nye system. Efter den første gang behøver du ikke længere licenskoden, da den ligger hos Microsoft (eventuelt bundet til dit bundkort)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |