Windows 10 key problem

  • Nedenstående bliver måske lidt langhåret men stick with me:


    Jeg har en laptop (Acer v3-571g) den vil jeg gerne have Windows 10 på.


    Den er født med windows 8.
    Jeg hader windows 8.


    Jeg havde ikke en original Windows 7 key, men i min optik kunne jeg godt slippe afsted med at nedgradere, når nu jeg havde en oem key til Windows 8.
    Så jeg installerede windows 7 på den istedet, og har kørt med det i ca. 2 år.


    Nu vil jeg gerne have Windows 10 på den.
    Jeg kan ikke opgradere fra min win 7 installation, fordi den jo teknisk set ikke er legit.
    Jeg kan ikke rulle tilbage til win 8, fordi min key er en OEM, og jeg kan ikke finde nogen lovlig OEM ISO, som ikke er windows 8.1.
    Og de "ulovlige" win 8 OEM ISO'er jeg kan finde, kan jeg ikke kopiere med "Windows 7 USB/DVD Download Tool" eller "Rufus"


    På min stationære kører jeg win 10 insider, no issues at all.
    Den Windows 10 ISO man kan hente via "Windows Insider" siden, spørger nu efter en cd-key. Den key jeg fik da jeg meldte mig til "Windows Insider" virker ikke. Og hvis jeg bare skipper kan installationen ikke aktiveres.


    Der var ingen recovery DVD'er med til computeren, kun en recovery partition, som jeg jo selvfølgeligt har slettet...



    Er der nogen der kan hjælpe mig med en af nedenstående:
    Hvordan får jeg Windows 8 på laptoppen igen, så jeg kan opgradere legit til Windows 10?


    Hvordan får jeg Windows 10 insider på laptoppen?

  • Min første tanke... hvorfor bruger du overhovedet værktøjer? Når først din USB er formateret til at kunne boote en gang, så kan du bare drag/drop en iso's indhold over på den.


    Har jeg gjort siden Windows 7 dagene. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min første tanke... hvorfor bruger du overhovedet værktøjer? Når først din USB er formateret til at kunne boote en gang, så kan du bare drag/drop en iso's indhold over på den.


    Har jeg gjort siden Windows 7 dagene. :9xo


    Ok det vidste jeg ikke man kunne :D


    Nu er den ved at installere win 8, den har ikke spurgt efter en key endnu...

  • Så er jeg på rette vej :)
    Win 8 installeret og aktiveret.


    Så skal jeg bare 1000 opdateringer igennem indtil jeg får lov at opgradere til win 10, og så lave en clean install. Fantastsik underholdende fredag aften jeg har i vente :D

  • Hvorfor ikke vente lidt tid med at opgradere, for der er en del "børnesygdomme", der endnu ikke blevet rettet med patches.


    Personligt venter jeg et par måneder, så skulle de værste ting være rettet, og der er kommet bedre driversupport... :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg har kørt med preview version på min stationære i et par måneder, og udover et par meget små glitches med grafikkort driveren, har jeg ikke andet end positivt at sige om win 10


    Har et helt ny maskine der bare skriger efter det, men orker ikke børnesygdommene. Jeg har talt med MS flere gange, og der skulle komme en massiv patch snart.

  • Børnesygdomme... hvor? 8)


    Udover nVidia's svipser med en dårlig driver, så har jeg ikke haft et eneste Windows 10 specifikt problem i måneder... på en Gaming PC af alle ting. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Børnesygdomme... hvor? 8)


    Udover nVidia's svipser med en dårlig driver, så har jeg ikke haft et eneste Windows 10 specifikt problem i måneder... på en Gaming PC af alle ting. :9xo


    Samme her. Det er rigtig at der har været problemer med Nvidia/AMD på Windows 10 Pro, de fik dog problemet løst så hurtig, at de fleste aldrig oplevet problemet.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB