Hjælp med at aktiver job listen for bruger på Server 2012 R2

  • Hej Tweak,


    Det IT firma jeg arbejder i, hoster en Windows 2012 R2 Standard Server for en af vores kunder, med Remote access til de bruger som skal bruge den.


    Mit problem er nu at udvikler at et program som køre på den gerne vil ha mulighed for at se job listen (Task Manager) men alt hvad jeg kan se angående Task Manager i Group Policy er ikke konfiguret så det skulle virke.


    Når jeg kigger under policy "Disable Task Manager" står den som "not configured" alså ikke konfiguret og kan læse:


    If you disable or do not configure this policy setting, users can access Task Manager to start and stop programs, monitor the performance of their computers, view and monitor all programs running on their computers, including system services, find the executable names of programs, and change the priority of the process in which programs run.


    Så den skulle være go nok, men brugeren bliver mødt med denne popup hvor den ber om administrator login for at åbne job listen:



    en som kan hjælpe mig fortælle mig hvilken policy jeg evt. har overset?

  • Den popup der kommer frem er for Windows brugerkontrol.
    Kig under brugeradministration og brugerkontrol, hvor du kan indstille hvilket niveau den skal fungere på.
    Det har ikke som sådan noget at gøre med brugerrettigheder, men bare kontrol af hvad der afvikles i Windows.

  • Den popup der kommer frem er for Windows brugerkontrol.
    Kig under brugeradministration og brugerkontrol, hvor du kan indstille hvilket niveau den skal fungere på.
    Det har ikke som sådan noget at gøre med brugerrettigheder, men bare kontrol af hvad der afvikles i Windows.


    Nu har en server Group Polices som du kan bruge til at styrring af diverse ting, men synes bare jeg har kigget der og aktiveret Task Manager for Remote Desktop men det har ikke hjulpet :(

  • Nu har en server Group Polices som du kan bruge til at styrring af diverse ting, men synes bare jeg har kigget der og aktiveret Task Manager for Remote Desktop men det har ikke hjulpet :(


    Har du husket at opdatere group policy på serveren efterfølgende?
    Hvis ikke så kør:
    "gpupdate /force" i admin cmd.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Yap det er gjort , men brugeren får stadig at han skal logge ind.


    Besynderligt.


    Min domain controller kører Windows Server 2012 R2 og jeg har haft lidt problemer med at få group policies til at slå igennem efter ændringer.
    Mit problem lå i ændring af passwordkompleksitetskravene - her var jeg nødt til at resette brugerens password efter jeg havde ændret group policy (eller slette og genoprette brugeren) for at få det til at slå igennem på de enkelte. Måske det er samme tankegang du skal bruge her.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra


  • Besynderligt.


    Min domain controller kører Windows Server 2012 R2 og jeg har haft lidt problemer med at få group policies til at slå igennem efter ændringer.
    Mit problem lå i ændring af passwordkompleksitetskravene - her var jeg nødt til at resette brugerens password efter jeg havde ændret group policy (eller slette og genoprette brugeren) for at få det til at slå igennem på de enkelte. Måske det er samme tankegang du skal bruge her.


    Hmm, det lyder da besynderligt men tak for rådet Grus, måske det er det jeg skal prøve.


    Logge brugeren helt af og ændre hans kode til det samme som den er og se om det virker.