Dropbox vs OneDrive

  • Gør det nogen forskel, hvilken man bruger? Jeg har altid været glad for dropbox, for det virker bare og de var nogle af de første til at komme med sådan noget. Internet delen er overskuelig og let at bruge osv. Men jeg har også en OneDrive, og har haft den så længe, at jeg har ca. 30 gb plads derinde. Nu har jeg lige hentet Windows 10, og jeg ved, at de vil implementere brugen af det mere, så er det på tide jeg skifter over til OneDrive? Gør de begge to det samme lige godt, eller er der forskel?

  • Bruger selv begge dele, dropbox til brug på studiet, så jeg kan dele projekter med mine gruppemedlemmer, og onedrive til mine private ting såsom billeder, videoer etc.


    Har ladet mig fortælle at man ved brug af onedrive og office 365 kan redigere flere personer i enkelte filer lige som på google drive, men det har jeg ikke selv prøvet endnu.


    Tror i bund og grund at det er ret underordnet, dog tror jeg at onedrive har fordelen mht. integration i windows, da det jo er microsofts egen cloud service.

  • Selv har jeg fundet mega.nz til at være bedre end begge af disse to.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • OneDrive er indbygget (nærmest påtvunget) i Windows 10, det er Dropbox ikke.


    Jeg har brugt Dropbox i en del år - Og der har aldrig været problemer. Bruges til fællesbudget, dokumenter og billeder, så de gratis GB er fint nok.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |