Dual boot

  • Jeg sidder på arbejdet og skal redigere i en telefoncentral.... men xp funger ikke sammen med det program der skal bruges :lame:


    Derfor kunne jeg godt tænke mig at installere 98 og xp på samme maskine. Men hvordan gør jeg det...? Ved det kan lade sig gøre :T

  • har du evt prøvet under egenkaber for programmets exe-fil at vælge kompatibilitet. vælg "kør som windows 98".

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spaceman
    har du evt prøvet under egenkaber for programmets exe-fil at vælge kompatibilitet. vælg "kør som windows 98".


    ja den skal køres under 100% dos-miljø :]


    ellers tak for responcen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af roosdata
    du skal installere på win 98 C drev først også bagefter installere win xp på D drevet så virker det


    Ahhhh er du nu sikker på det!?!?!?! har prøvet så virker det som om den ikke ved hvor den skal boote fra.- nogle gange er det xp andre gange 98 :]

  • :T

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mougue


    Ahhhh er du nu sikker på det!?!?!?! har prøvet så virker det som om den ikke ved hvor den skal boote fra.- nogle gange er det xp andre gange 98 :]


    Ved dual boot eller mere, skal man altid sørge for at holde konge rækkefølgen dvs, det ældste OS først og derefter det nyere OS.
    Jeg har faktisk haft Dos, Win3.11, 95, 98se, ME, NT4Work, NT4 Srv, 2000Pro og 2000ADV SRV som multiboot :T