Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 30. marts 2004, 17:50

Jeg sidder på arbejdet og skal redigere i en telefoncentral.... men xp funger ikke sammen med det program der skal bruges :lame:

Derfor kunne jeg godt tænke mig at installere 98 og xp på samme maskine. Men hvordan gør jeg det...? Ved det kan lade sig gøre :T

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mougue" (30.03.2004, 17:51)

2

tirsdag, 30. marts 2004, 18:12

har du evt prøvet under egenkaber for programmets exe-fil at vælge kompatibilitet. vælg "kør som windows 98".

CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
PSU: Q-tec 400W
Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"

3

tirsdag, 30. marts 2004, 18:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af spaceman
har du evt prøvet under egenkaber for programmets exe-fil at vælge kompatibilitet. vælg "kør som windows 98".

ja den skal køres under 100% dos-miljø :]

ellers tak for responcen!

4

tirsdag, 30. marts 2004, 18:46

Hvad med bare at installere DOS??? Hehe

5

tirsdag, 30. marts 2004, 18:51

du skal installere på win 98 C drev først også bagefter installere win xp på D drevet så virker det

6

tirsdag, 30. marts 2004, 19:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af roosdata
du skal installere på win 98 C drev først også bagefter installere win xp på D drevet så virker det

Ahhhh er du nu sikker på det!?!?!?! har prøvet så virker det som om den ikke ved hvor den skal boote fra.- nogle gange er det xp andre gange 98 :]

7

tirsdag, 30. marts 2004, 19:34

Får du ikke en boot menu??? Så burde du da kunne vælge selv...

8

tirsdag, 30. marts 2004, 19:36

ja det er jeg ganske sikker på fordi jeg kør selv med dual boot på en af mine andre maskiner. jeg har ikke haft nogle problemer med det

9

tirsdag, 30. marts 2004, 20:13

ok det må jeg prøve imorgen.... thx til alle!!! :clap:

11

tirsdag, 30. marts 2004, 20:55

:T

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mougue

Citeret

Oprindeligt indlæg af roosdata

Ahhhh er du nu sikker på det!?!?!?! har prøvet så virker det som om den ikke ved hvor den skal boote fra.- nogle gange er det xp andre gange 98 :]

Ved dual boot eller mere, skal man altid sørge for at holde konge rækkefølgen dvs, det ældste OS først og derefter det nyere OS.
Jeg har faktisk haft Dos, Win3.11, 95, 98se, ME, NT4Work, NT4 Srv, 2000Pro og 2000ADV SRV som multiboot :T

Seneste tests og artikler

4

AMD A10-7800 Kaveri APU

For ikke så længe siden anmeld
Læs Mere

42

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Corsair Voyager Air 2

For noget tid siden testede vi
Læs Mere

0

Enermax Aeolus Vegas laptopkøler

Sidder du og læser denne test
Læs Mere
Seneste nyheder

42

AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Ny Cooler Master V Semi-Modular 750W strømforsyning

Cooler Master er klar meden ny
Læs Mere

0

Shadow Warrior You have Got Wang Trailer

Spillet Shadow Warrior er et r
Læs Mere

0

AMD er klar med tre nye Kaveri APU chip

AMD er i dag kommet med tre sp
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.