Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 3. december 2014, 10:32

Hej

Håber i kan hjælpe mig, jeg har fået min nye computer, men nu kan
jeg satme ikke se min eksterne harddisk. Jeg søger derefter på google.dk og ser der er flere der har dette problem med windows 8.1 jeg læser så hvad folk gør for at udrette problemet, men så kommer mit problem. Jeg kan ikke gøre dette. De skriver man skal gå ind i Computer Administration og ind i diskhåndtering og derefter skulle man højreklikke på drevet og tildele det et drev bogstav, problemet er så bare at det kan jeg ikke ? Jeg kan godt se min disk men når jeg højreklikker på den kan jeg ikke få lov til at trykke på ændring af drev bogstav? hvad gør jeg så lige? når jeg har alle mine data liggende på denne eksterne harddisk ?

2

onsdag, 3. december 2014, 10:54

Prøv at komme med et screenshot af det, du ser, når du er inde i Diskhåndtering

3

onsdag, 3. december 2014, 11:03

Her er der en screenshot

Overdoze har vedhæftet følgende billede:
  • HDD.png

4

onsdag, 3. december 2014, 11:33

Den eksterne disk, er det "Disk 1"?

5

onsdag, 3. december 2014, 11:41

ja det er det

6

onsdag, 3. december 2014, 11:49

Har du højreklikket på begge partitioner? Altså både på den med 200 MB og knapt 2 TB plads?

7

onsdag, 3. december 2014, 11:53

ja og jeg kan ikke trykke på "skift drevbogstav og sti"

8

torsdag, 4. december 2014, 14:01

ingen der har nogle forslag ?

9

torsdag, 4. december 2014, 15:25

Hvor har den eksterne disk været i brug før?

Det ligner noget UEFI der ikke er slået til på din nye computer (der ligger en EFI systempartition på den eksterne)

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

10

torsdag, 4. december 2014, 18:39

Den har været brugt på Mac før...

Hvad skal jeg så gøre får at få det til at virke ?

11

torsdag, 4. december 2014, 20:47

Jeg har ikke gennemlæst siden, men der står lidt her:
http://www.makeuseof.com/tag/4-ways-read…-drive-windows/

Ellers google på "read mac formattet drive on PC"

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.