pc crasher i spil under load/bane skift...

  • Hello Tweakers :)


    sidder her med et lille problem som jeg ikke kan lokalisere hva kan være..


    jeg kan joine en BF4 server uden problemer, men når man skifter lvl så crasher maskinen uden nogen fejl melding, det samme sker når jeg spiller andre spil CS:GO, Dead Island osv osv


    jeg har lige reinstalleret maskinen uden nogen virkning med nye drivere udenheld, bios også både flashed til den nyeste og tilbage igen, uden held..


    jeg sidder selv lidt med at det kan være mit mobo, men er lidt lost...


    nogen som har lidt idéer ?

  • problemet kan også opstå hvis man er gået ud af et spil og fx bare åbner Firefox...


    i nogle tilfælde kan jeg stadig høre lyd fra den VT/TS jeg er på men det så det ellers bare sort skærm...

  • Kunne det være noget så simpelt som harddisken? Data der ligger i en dårlig sektor?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kunne det være noget så simpelt som harddisken? Data der ligger i en dårlig sektor?

    ser ikke ud til at harddisken er skidt, efter hva jeg kan teste den til men på den anden side hvor nøjagtigt er CCleaner med hensyn til det ?



    Er den clocket?


    Har du testet med andre RAM?

    jeps den har altid været clocket og køling har altid været en H50, men temp ser fine ud


    skal lige have testet de ram her til aften eller i morgen så vender jeg lige tilbage med en melding om det var dem eller ej...

  • hello :) ja det blev lige til en meget lang aften :T


    nu har jeg prøvet at rykke rundt på ram og ingen forskel, har taget oc fra i samtidig og ingen forskel...


    jeg må nok erkende at det er bundkortet som har en eller anden fejl, da jeg ellers ikke kan finde noget på andet...

  • jeg havde selv samme fejl efter en windows7 og steam update, og har prøvet en masse, da bundkort/cpu/ram var næsten nyt, og endte med at prøve med køre med kun 1 ram klods. Pludselig var der ingen problemer og det var ligegyldigt om det var den ene eller anden klods jeg brugte. tror umiddelbart at det er sidefilen, der jo bliver større, jo mere ram der er, så den bruger måske for meget, eller en dårlig sektor på mit C: drev, hvor kun Windows ellers er.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har haft et lign. problem med den ældre 775 platform. Havde et bundkort fra... Gigabyte? som havde en beskadiget memory controller. Den ville ikke køre med RAM over en vis hastighed eller i større mængder.


    Men så snart du satte alting ned kørte den klippestabilt igen...


    Med andre ord - Det kan sagtens være en simpel ting på bundkortet som effer det hele op. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |