Deling af harddiske i win 7

  • Hvordan deler man drev i win 7? (ikke partionering) så man bla. kan se dem i linux, WinXP. Syntes jeg har prøvet og læst alt, så måske nogen herinde kender en smart måde at gøre det på? helst på dansk, til dansk Win7
    PFT

  • Højreklik på drevet - del med - avanceret deling.


    Så laver du flueben ved at det skal deles, og i tilladelser, markerer du at ALLE har fuld adgang.


    Accepter ændringerne, og alle andre skulle gerne kunne se det i netrværksgruppen.


    Ellers vil jeg nok forslå, at du bare bruger FTP, sætter en lille FTP server op, det kræver ikke det store.

  • Det er desværre somregel en del mere omstændigt end du skriver, Kim.


    Windows' SAMBA system er utroligt ringe (bevares - Homegroups har hjulpet lidt). Du støder hurtigt på problemer med ting såsom ikke at kunne gå ind i mapper fordi at brugeren ikke har et password og lign.


    Hvis du da overhovedet kan få lov at komme igennem...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du har ret HerrMansen, har fået delt ET drev, men det næste er ikke delt endnu, selv og jeg har gjort nøjagtig som ved det første (eller det har jeg nok, så ikke gjort aligevel) prøver igen, til sidst må det vel virke !!

  • Bare husk på at det er åbent for alle (Ikke kun åbning af filer - men skrivning) - Så pas lige på med at tage PC'en med til LAN, på skole og lign. Selv dit trådløse netværk kan være en risiko hvis det er åbent. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg bljiver nok grintet ud, hvis jeg tager til LAN, er 58 8o mit trådløse er skam med kode, og det hele. og firewall slået til i router og på alle PCer, men en risko er der jo altid, nu er min WinXP server da uskiftet med en Win7, som bliver opdateret lidt endnu :thumbsup:
    Mange tak for hjælpen alle sammen :clap: