Fjerne HTML5 popups

  • Hej. Jeg kører med Adblock+ fordi jeg er træt af diverse popup vinduer der hele tiden kommer frem.


    Desværre blokerer den ikke for HTML5 popups som kommer frem inde på selve siden og ikke som et separat vindue. Især er jeg træt af advarsler der kommer frem på alle hjemmesider om at der anvendes cookies og som i nogle tilfælde dækker hele siden.


    Er der nogen der ved om der findes et browser plugin eller et andet trick der kan undgå disse popups?


    Jeg bruger Firefox browser.

  • Advarsel om brug af cookies er et lovkrav i DK, og det kan blive et problem for hjemmesidernes ejermænd, hvis den advarsel ikke er der :) Til gengæld skal du bare klikke OK, Accepter, eller hvad det nu hedder på den enkelte side, så kommer de ikke mere.

  • Der ér lister derude som blokerer Cookie advarslerne - men jeg ved ikke lige om Adblock understøtter dem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg havde engang et plugin til Chrome der fjernede cookie-dialogboksene.
    Desværre havde det ofte den bivirkning at mange websites ikke fungerer ordentlig før du har accepteret cookies. Siden man nu slet ikke fik muligheden, endte jeg med at afinstallere den igen da der simpelthen var for mange sites der ikke fungerede.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Tak for det guilt-trip. Havde helt glemt at slå min nye adblock fra på visse sider.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |