Valg af Antivirus software

  • Hej Tweak.


    I og med at jeg nu 2 gange har oplevet problemer med Antivirus software som ender med at crashe min computer, selvom man har betalt ~400kr/årlig for det så vil jeg ikke hoppe på denne vogn igen.


    Det drejer sig om softwaret Comodo Internet Security som tog 2 måneder før min computer hverken kunne det ene eller det andet.. Så blev jeg anbefalet at kører Bitdefender som tog 4 måneder hvor jeg oplevede diverse problemer i forhold til at spille spil.


    Derfor vil jeg nu hører jer kloge folk, hvad i kan anbefale af gratis men gode antivirus software, jeg personligt helder måske lidt mere til at bruge Microsoft Essentials, selvom den ikke er den mest optimale at bruge, så har jeg endnu ikke haft større problemer med denne.


    Hvad kan i anbefale, og hvorfor ?


    På forhånd mange tak.

  • Jeg kan anbefale AVG, det fungerer fint for mig, og jeg har aldrig haft problemer med det.
    Og om det virker, ved man vel egentlig ikke, for hvis det ikke fanger alle, så ved man det vel egentlig ikke? ;)

  • Jeg blev irriteret af AVG, så jeg skiftede til MSE i sin tid. Men MSE er ikke superfantastisk til rent faktisk at fange virus, så jeg skiftede for nylig til Avira. Det klarer sig meget bedre i tests (også lidt bedre end AVG).

  • Avast eller Bitdefender er mine to go antivirus programmer. Begge er højt anset hos hacker og firmaer.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • antivirus er som kvinder de skal passes og plejes ellers overreagerer de :cheers:


    Anti-Virus er som kvinder - De er ofte til mere besvær end gavn og kan overvejende erstattes af sund fornuft. :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg bruger avast, men det har ikke været problemfrit. De reklamerede med "Optimized for windows 8" da det var et nyt system. Det var bare overhovedet ikke tilfældet, for efter mange problemer med hyppig bsod, så fandt jeg ud af, at avast var grunden til det, så blev nødt til at afinstallere det i en længere periode. Nu er de også begyndt at reklamere med "optimer din pc", som jo sjældent virker, men koster penge. AVG gør det samme.
    Men udover det, så er avast det jeg foretrækker, da det er gratis, intuitivt, simpelt og fyldt med muligheder.