Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 4. oktober 2014, 16:09

Hej Tweak.

I og med at jeg nu 2 gange har oplevet problemer med Antivirus software som ender med at crashe min computer, selvom man har betalt ~400kr/årlig for det så vil jeg ikke hoppe på denne vogn igen.

Det drejer sig om softwaret Comodo Internet Security som tog 2 måneder før min computer hverken kunne det ene eller det andet.. Så blev jeg anbefalet at kører Bitdefender som tog 4 måneder hvor jeg oplevede diverse problemer i forhold til at spille spil.

Derfor vil jeg nu hører jer kloge folk, hvad i kan anbefale af gratis men gode antivirus software, jeg personligt helder måske lidt mere til at bruge Microsoft Essentials, selvom den ikke er den mest optimale at bruge, så har jeg endnu ikke haft større problemer med denne.

Hvad kan i anbefale, og hvorfor ?

På forhånd mange tak.

2

lørdag, 4. oktober 2014, 16:37

jeg bruger avast gratis verison som har virket upåklageligt og fanger det den skal :-)
de har også en betalt version med nogle flere muligheder :-)

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

3

lørdag, 4. oktober 2014, 17:06

Jeg kan anbefale AVG, det fungerer fint for mig, og jeg har aldrig haft problemer med det.
Og om det virker, ved man vel egentlig ikke, for hvis det ikke fanger alle, så ved man det vel egentlig ikke? ;)

4

lørdag, 4. oktober 2014, 17:20

Jeg blev irriteret af AVG, så jeg skiftede til MSE i sin tid. Men MSE er ikke superfantastisk til rent faktisk at fange virus, så jeg skiftede for nylig til Avira. Det klarer sig meget bedre i tests (også lidt bedre end AVG).

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

5

lørdag, 4. oktober 2014, 18:48

Avast eller Bitdefender er mine to go antivirus programmer. Begge er højt anset hos hacker og firmaer.

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

6

lørdag, 4. oktober 2014, 22:01

Tjaaa. Selv sværger jeg til Avira. Men her er et link til

Free Bitdefender Total Security 2015 (100% discount) :

http://sharewareonsale.com/s/bitdefender…y-giveaway-sale

Jeg har selv kørt med den på den bærbare og den er ok og ikke særlig krævende

Scummy

7

lørdag, 4. oktober 2014, 22:26

Tak for inputs.

Jeg kører lige pt. videre med MSE og Malwarebytes.

Synes desværre mange af de nyere antivirus software er blevet mere tunge i det, samt at de til tider overreagere.

8

søndag, 5. oktober 2014, 00:26

antivirus er som kvinder de skal passes og plejes ellers overreagerer de :cheers:

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

9

søndag, 5. oktober 2014, 11:01

antivirus er som kvinder de skal passes og plejes ellers overreagerer de :cheers:

Anti-Virus er som kvinder - De er ofte til mere besvær end gavn og kan overvejende erstattes af sund fornuft. :P

10

søndag, 5. oktober 2014, 20:39

Jeg bruger avast, men det har ikke været problemfrit. De reklamerede med "Optimized for windows 8" da det var et nyt system. Det var bare overhovedet ikke tilfældet, for efter mange problemer med hyppig bsod, så fandt jeg ud af, at avast var grunden til det, så blev nødt til at afinstallere det i en længere periode. Nu er de også begyndt at reklamere med "optimer din pc", som jo sjældent virker, men koster penge. AVG gør det samme.
Men udover det, så er avast det jeg foretrækker, da det er gratis, intuitivt, simpelt og fyldt med muligheder.

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.